فضاهای شهری نباید آزمایشگاه مدیران باشد 


فضاهای شهری نباید آزمایشگاه مدیران باشد 

تهران - ایرنا - رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با اعلام اینکه فضاهای شهری نباید آزمایشگاه مدیران باشد، گفت: در برخی از شهرها و روستاها طرح‌هایی اجرا شده که نباید عملیاتی می‌شد. 

به گزارش ایرنا، محمدحسین بوچانی روز شنبه در یازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری و ششمین جشنواره پژوهش و آموزش در مدیریت شهری و روستایی در برج میلاد اظهار داشت: بررسی‌ها نشان می دهد با وجود تلاش های جمعی که برای روستا ها و شهرها انجام شده باید در بخشی از روش ها و طرح های اجرایی بازنگری انجام شود و در این بازنگری نیاز به تحقیق دارد.
وی افزود: کژکارکردی ها و کم توجهی هایی به دستاوردهای علمی و پژوهشی صورت گرفته است که نیاز به مدیریت دارد.
رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران ادامه داد: این جشنواره تلاش می کند تداوم فرایندهای گذشته که در برخیاز روستا ها و شهرها صورت گرفته که عقلانی نبوده است را مورد توجه قرا دهد.
وی با تاکید بر اینکه بی توجهی به تحقیقات آفت هایی را در روستاها و شهرها ایجاد کرده است گفت: مدیران شهری به دستاوردهای پژوهش ها باید توجه داشته باشند.
بوچانی بیان داشت: باید به حوزه علم و پژوهش دقت شود در شرایط سخت اقتصادی مسایل در حوزه اقتصادی، عمرانی و اجتماعی پیچیده شده است از این رو نیازمند بهره مندی از خرد جمعی و پژوهش هستیم.
وی ابراز داشت: ضعف در جلب مشارکت همه ذینفعان برای ترسیم آینده شهر و روستاو حل مسایل مشکلات مهمترین نقطه ضعف است که باید مورد توجه قرار گیرد.
رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران تاکید کرد: کم توجهی به تحقیقات و دستاوردهای علمی مشکلاتی را در مدیریت شهری ایجاد می کند که با اهتمام به مسایل تحقیقی می توان به شکوفایی دست یافت.
به گفته وی، چهار هزار و ١٠٩ اثر طرح به دبیرخانه جشنواره رسیده است.
ششمین جشنواره پژوهش، آموزش و نوآوری مدیریت شهری و یازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری شهرداری تهران امروز با حضور مسئولان شهر تهران و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در برج میلاد برپاست؛ در این جشنواره استانداریهای برتر در حوزه پژوهش و آموزش شهرداریها و دهیاریها و طرحهای پژوهشی برتر شهری و روستایی که توسط شهرداریها و دهیاریها انجام شده، معرفی می‌شوند.
آثار ارسالی به این جشنواره در موضوعاتی چون حمل و نقل و ترافیک، محیط زیست(فضای سبز، پسماند و...)، بازآفرینی شهری، شهرسازی و معماری، فرهنگی و اجتماعی، اقتصاد شهری و سرمایه گذاری، فناوریهای نوین و IT، قوانین و مقررات و مدیریت بحران، تاب آوری، ایمنی و آتش نشانی و مدیریت روستایی گردآوری شده اند.
در حاشیه این رویداد پژوهشی، چندین نشست تخصصی با عنوان "ایمنی و عمران شهری"، "حمل و نقل انسان محور"، "شهر دوستدار محیط زیست"، "چالشهای تحقق کاربست پروژههای مطالعاتی"، " نوآوری شهری؛ اقتصاد فرهنگ و اجتماع شهری"،‌ "تامین منابع مالی پایدار برای شهرداریها"،‌ "حکمروایی هوشمند شهری: فرصتها چالشها" و "پیوند شهر و روستا" برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت بیت‌کوین سقوط کرد