کاهش فروش اپل همزمان با افزایش فروش هوآوی در بازار تلفن هوشمند


کاهش فروش اپل همزمان با افزایش فروش هوآوی در بازار تلفن هوشمند

سقوط فروش گوشی‌های اپل باعث شده است تا در آینده‌ای نزدیک هوآوی بعد از سامسونگ قرار گیرد.

کاهش فروش اپل همزمان با افزایش فروش هوآوی در بازار تلفن هوشمندبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، امسال یک سال بسیار جذاب برای تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان بود. برخی از برند‌ها به سرعت خود را بالا کشیدند و برخی هم نسبت به گذشته رتبه‌های پایین‌تری را به نسبت فروش‌ خود به دست آوردند. جالب اینجا است که سه رتبه بالایی فروش گوشی‌های هوشمند هنوز به ترتیب در اختیار سامسونگ، اپل و هوآوی است، اما تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که این رتبه‌ها در آینده‌ای نه چندان دور تغییر خواهد کرد.

مانند همیشه این شرکت سامسونگ است که در زمینه فروش گوشی‌های هوشمند به عنوان برترین شرکت دیده می‌شود. این شرکت کره‌ای بدون شک از مشکلات پیش آمده برای شرکت هوآوی استفاده کرده است، اما بیشترین میزان موفقیت خود را مدیون تلاش‌های همیشگی خود است. سامسونگ امسال در تولید گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده خود تلاش زیادی کرد و با تولید تعداد زیادی از این گوشی‌ها توانست محبوبیت خاصی را در گوشی‌های هوشمند میان‌رده کسب کند. گوشی‌های هوشمند سری Galaxy A و Galaxy M در منطقه آسیا و هند به محبوبیت زیادی رسیدند و به همین خاطر است که شرکت سامسونگ به دومین برند محبوب این منطقه تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: انتخاب باتری‌های بزرگ و حجیم برای سری گلکسی S11

تصمیم‌های به جای سامسونگ هم امسال به این شرکت تولید گوشی‌های هوشمند کمک کرده است تا بتواند در زمینه فروش گوشی‌های هوشمند پیش بیفتد. با توجه به این که سامسونگ در نظر دارد اولین گوشی‌های 5G را روانه بازار کند، حدود ۷۴ درصد از فروش این نوع گوشی‌های متعلق به گوشی‌های سامسونگ خواهد بود. با توجه به این استراتژی‌ها، تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که سامسونگ موفق به فروش ۳۲۳ میلیون دستگاه در سال خواهد شد.

رده دوم فروش گوشی‌های هوشمند جهان متعلق به شرکت هوآوی است که موفق شده است با فروش ۲۵۱ میلیون دستگاه در سال حدود ۱۷.۷ درصد فروش گوشی‌های هوشمند در بازار را به خود اختصاص دهد و از این نظر بتواند به رتبه‌های بالاتر نسبت به سال‌های گذشته برسد. این شرکت در سال ۲۰۱۸ موفق به قروش ۲۰۶ میلیون دستگاه از گوشی‌های خود شده بود که تنها ۱۴.۴ درصد از فروش جهانی را شامل می‌شد. فروش گوشی‌های هوآوی در کشور چین آنچنان بالا رفته است که باعث شده است ۵۰ درصد از میزان فروش گوشی‌های هوشمند این کشور به شرکت هوآوی تعلق گیرد. با این وجود عملکرد این شرکت به این بستگی دارد که تحریم‌های علیه این شرکت بیشتر شود یا خیر.

بر خلاف دو شرکتی که با سیستم عامل اندروید گوشی‌های خود را روانه بازار می‌کنند، اپل در بازار فروش گوشی‌های هوشمند قدرت چندانی ندارد و در حال سقوط است. این شرکت در حال حاضر با آمار فروش ۱۳.۶ درصدی گوشی‌های هوشمند جهان تنها موفق به ۱۹۳ میلیون دستگاه شده است در حالی که سال گذشته، اپل ۲۰۸ میلیون دستگاه فروخته بود و ۱۴.۷ درصد از فروش جهانی گوشی‌های هوشمند را در اختیار داشت.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403