بیش‌از 230میلیارد ریال برای مرمت قنوات سیستان وبلوچستان مصوب شد


بیش‌از 230میلیارد ریال برای مرمت قنوات سیستان وبلوچستان مصوب شد

زاهدان- ایرنا- مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی سیستان گفت: 230میلیارد و 797میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی در سالجاری توسط ستاد مدیریت بحران به منظور مرمت قنوات مصوب و به سازمان جهاد کشاورزی این استان ابلاغ شده است.

جعفر زربافتی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این اعتبار با هدف حفظ آبدهی و جلوگیری از تخریب قنوات سیستان و بلوچستان مصوب شده است اظهار داشت: ۳۳۱رشته قنات سیستان و بلوچستان در صورت تخصیص کامل این میزان اعتبار احیا، مرمت، بازسازی و بهسازی می‌شود.
وی افزود: قنات به عنوان سازگارترین فناوری استحصال آب با محیط زیست و پایدارترین نوع تامین آب در کشاورزی است و باید برای حفظ و نگهداری این میراث ماندگار که نقش بسزایی در ماندگاری بهره‌برداران در مناطق روستایی دارد تلاش کنیم.
مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: اعتبارات ابلاغی امسال مرمت و بازسازی قنوات، بیشتر از مجموع اعتبار تخصیصی ۲ سال گذشته برای این امر که معادل ۲۳۰میلیارد و۳۰۰میلیون ریال بوده است.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان جزو استان‌های قنات‌خیز کشور محسوب می‌شود به گونه‌ای که رتبه ۶ کشور در تعداد و رتبه چهارم در وابستگی به آب قنات را دارد.

زربافتی گفت: هم‌اینک هزار و ۹۲۵ رشته قنات با ۲ هزار و ۳۲۷ کیلومتر طول در سیستان و بلوچستان وجود دارد که بیشترین آنها در شهرستان‌های خاش، نیکشهر، سراوان و ایرانشهر قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روسیه بزرگترین صادرکننده نفت به چین ماند