شکار رازهای تجاری هیوندای و BMW توسط هکرها


شکار رازهای تجاری هیوندای و BMW توسط هکرها

ایتنا - بایریشر راندفانک متوجه شد که برخی از هکرهای گروه اوشن لوتوس در تلاشی برای یافتن رمز و رازهای تجاری BMW و هیوندای به شبکه‌های آن‌ها نفوذ کرده‌اند.

دو خودروساز بزرگ جهان یعنی BMW و هیوندای قربانی کمپین هک بسیار بزرگ و البته نه‌چندان موفقی شدند که هدف آن‌ها کسب اطلاعات بود.

به گزارش ایتنا و به نقل از engadget، بایریشر راندفانک متوجه شد که برخی از هکرهای گروه اوشن لوتوس در تلاشی برای یافتن رمز و رازهای تجاری BMW و هیوندای به شبکه‌های آن‌ها نفوذ کرده‌اند. اگرچه تلاش‌ها برای نفوذ به این سیستم ماه‌ها طول کشیده بود اما کارکنان BMW به‌سرعت این هکرها را پیدا کردند. گزارش‌های به‌دست‌آمده از یک متخصص امنیت مستقل نشان می‌دهد که هیچ اطلاعات حساسی از BMW در اختیار هکرها قرار نگرفت و آن‌ها نتوانستند به مرکز داده‌های اصلی این شرکت در مونیخ وارد شوند.

BMW در این رابطه اظهارنظر نکرد و آن‌ها اظهار داشت که فرایندها و ساختارهای این کمپانی تلاش‌های هک خارجی را به‌سرعت شناسایی و محدود کرده است. البته هیوندای هنوز هم در این رابطه اظهارنظر نکرده است.
شکار رازهای تجاری هیوندای و BMW توسط هکرها

البته یافتن افراد مسئول این حمله سایبری چندان سخت نبوده است. اوشن لوتوس از زمان 2014 وجود داشته است و اعتقاد بر این است این گروه تحت حمایت ویتنام است و به‌طور معمول مخالفان و تهدیدات را هدف قرار می‌دهد و اخیراً برندهایی از قبیل تویوتا و لکسوس را نیز مورد هدف قرارداده است. به‌علاوه ویتنام به‌تازگی کمپانی خودروسازی جدیدی راه‌اندازی کرده است که تأمین‌کننده اصلی‌اش BMW است. برخی بر این باورند که این کشور ممکن است برای پیشبرد رشد این خودروساز سعی داشته باشد تا رمز و رازهای رقبای خود را بدزدد.

البته هنوز مشخص نیست که برندهای دیگر خودروسازی مانند مرسدس بنز و فولکس‌واگن هم تحت تأثیر چنین حملاتی قرارگرفته باشند یا خیر. بااین‌حال این اتفاق نیز در پی الگوی دیرپای هک‌های جاسوسی شرکتی از جانب کشورهایی است که قصد کشف راه و رسم تجارت شرکت‌های بزرگ را دارند. این اتفاق مطمئناً BMW را در شرایط سختی قرار می‌دهد زیرا با کشوری شراکت کرده است که ممکن است اطلاعات تجاری‌اش را بدزدد و از طرفی مقابله کردن با این شریک می‌تواند نتایج بسیار سختی در پی داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در