گردشگری جایگزین مناسب برای اقتصاد اول کشورمان است


گردشگری جایگزین مناسب برای اقتصاد اول کشورمان است

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی با اشاره به بیان این که رشد و توسعه اقتصاد گردشگری کشورمان در حین محدودیت‌های روز به روز اقتصاد نفتی با توجه به تحریم‌های ظالمانه آمریکا، گفت: گردشگری می‌تواند با توجه به ظرفیت‌های موجود بسیار زود جایگاه خود را در اقتصاد کشورمان پیدا کند و در بلند مدت حتی به جایگاه اول اقتصاد کشور یعنی اقتصاد نفتی برسد.

«ولی تیموری» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان این که آمار گردشگری در پایان سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ رشد ۵۲ درصدی داشته است، اظهار کرد: در هفت ماهه نخست امسال نیز از ۲۴.۳ درصد افزایش گردشگران ورودی به کشور برخوردار شدیم که این روند نشان‌دهنده نشاط و روند رو به رشد گردشگری کشورمان با وجود تحریم‌های ظالمانه آمریکاست.

وی با اشاره به تاثیر سیاست توزیع سفر در رشد گردشگری داخلی نیز عنوان کرد: به دنبال این سیاست، مسیرهای جدید گردشگری در کشور شناسایی شد که در همین رابطه می‌توان به مسیر گردشگری شمال غرب با دربرگیری ۱۰ استان به عنوان پایلوت که البته با موفقیت نیز پیش رفت، اشاره کرد.

وی در ادامه از اجرای طرح توزیع سفر در سراسر کشور خبر داد و گفت: خوشبختانه از بعد گردشگر خروجی که بیانگر رفاه اجتماعی و تعاملات دوسویه گردشگری است، وضعیت کشورمان در حد متوازنی قرار دارد و به طور کلی در کشور شاهد روند متوازن سفر و گردشگری هستیم.

این مسئول پیشرفت وضعیت موجود گردشگری کشور را مطابق با سیاست‌گذاری‌های کشور خواند و با اشاره به مسئله بنزین و تاثیر آن بر صنعت گردشگری، خاطرنشان کرد: قطعا نمی‌توانیم افزایش قیمت بنزین را بدون تاثیر عنوان کنیم اما این تاثیر تاکنون چشمگیر و قابل توجه نبوده و شاید به مرور متوجه تاثیرپذیری یا نبود تغییرات ناشی از آن باشیم.

وی با تاکید بر این که افزایش نرخ بنزین باید به فرصتی برای ایجاد تورهای برنامه‌ریزی شده در کشورمان تبدیل شود، گفت: گردشگری انفرادی در کشور لجام گسیخته است لذا می‌توانیم با استفاده از این فرصت پیش آمده و ابتکار عمل برای ایجاد تورهای گروهی برنامه‌ریزی کنیم.

تیموری دور زدن تحریم آمریکا را نمونه‌ای از ابتکار عمل‌های کشورمان برای رونق گردشگری خواند و اظهار کرد: زمانی که آمریکا ورود گردشگران به ایران را با محدودیت روبرو کرد با استفاده از ابتکار عمل، راهکار دور زدن تحریم را اجرا کردیم لذا در این شرایط نیز با طرح‌های ابتکاری می‌توانیم چالش امروز را به فرصتی در صنعت گردشگری تبدیل کنیم.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی با بیان این که قطعاً اقتصاد سوم کشور می‌تواند گردشگری باشد، تصریح کرد: گردشگری به عنوان اقتصاد یک کشور در ابعاد جهانی پاسخگو بوده است لذا می‌توانیم پس از اقتصاد نفتی و مالیاتی از گردشگری به عنوان اقتصاد سوم کشورمان بهره ببریم و ان را مورد توجه قرار دهیم.

وی افزود: قطعاً گردشگری می‌تواند با توجه به ظرفیت‌ها و مزیت‌های کشور بسیار زود جایگاه خود را در اقتصاد پیدا کند و به مرز اقتصاد دوم و حتی در بلند مدت به جایگاه اول یعنی اقتصاد نفتی هم برسد.

تیموری در پایان از محدودیت تدریجی اقتصاد نفتی یاد کرد و گفت: اقتصاد نفتی روز به روز محدودتر می‌شود و در مقابل گردشگری روز به روز توسعه پیدا می‌کند و قطعاً رسیدن به این جایگاه کاملاً امکان پذیر است اما ممکن است که بازه رسیدن به این چشم‌انداز با توجه به نوع نگاهمان، دیرتر یا زودتر باشد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط