مردم قربانی گردن‌کشی برخی پزشکان در ماجرای تابلوهای شهر یزد


مردم قربانی گردن‌کشی برخی پزشکان در ماجرای تابلوهای شهر یزد

شهرداری یزد چندی است که به منظور حراست از سیما و منظر شهری تابلوهای‌غیراصولی را از سطح شهر جمع‌آوری می‌کند ولی تاکنون موفق به انجام هیچ اقدامی درباره جمع‌آوری تابلوی پزشکان و وکلا نشده که این موضوع نارضایتی صنوف مختلف و حتی مردم را به دنبال داشته است.

«سپنتا نیکنام» رییس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی یزد در صد و ششمین جلسه این کمیسیون که با حضور «جمال الدین عزیزی» شهردار و «حسین صالحیان» معاون خدمات شهری شهرداری و اعضای این کمیسیون برگزار شد، با بیان این‌ که بحث ساماندهی تابلوهای معرفی مشاغل در سطح شهر یزد یکی از اولویت‌های اجرایی مدیریت شهری است، اظهار کرد: توجه به مقوله زیباسازی و منظر شهری نقش مهمی در ارتقای کیفیت زندگی ایفا می‌کند.

وی اقدامات انجام شده در راستای جمع آوری تابلوهای غیرقانونی و غیراستاندارد را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در حال حاضر فقط تابلوهای دو صنف وکلا و پزشکان به صورت غیرقانونی و غیراصولی در سطح معابر یزد خودنمایی می‌کنند که امیدواریم هرچه سریعتر با مشارکت آنها این چالش بصری نیز برطرف شود.

نیکنام در ادامه وکلا را نمایندگان قانون، افرادی قانونمدار و شهروندانی قانون‌پذیر دانست و گفت: شورای شهر از هیأت مدیره کانون وکلای استان انتظار دارد با رعایت ضوابط مدیریت شهری بیش از پیش نسبت به ساماندهی تابلوی معرفی مشاغل وکلا اقدام و این مهم را در دستور کار خود قرار دهد.

وی در ادامه با بیان این‌که شورای شهر به منظور رعایت حق و حقوق صنوف و همچنین اجرای دقیق قانون در مورد ساماندهی تابلوی پزشکان و وکلا با دستگاه قضایی و دادستان جلسات مشترک مختلفی برگزار کرده است، تصریح کرد: مدیریت شهری یزد در نظر دارد تا حد امکان از برخورد قهری در خصوص جمع‌آوری تابلوهای غیرقانونی پزشکان و وکلا پرهیز و این مهم را با مشارکت فعالین این صنوف ساماندهی کند.

وی با اشاره به این‌که در بحث ساماندهی تابلوهای پزشکان مدیریت شهری به صورت جدی بحث حذف تابلوی غیرقانونی و ساماندهی شرایط موجود را در دستور کار خود قرار داده است، تأکید کرد: در مورد تابلوی وکلا قانون شفاف اعلام کرده که وکلا مثل دیگر اصناف اجازه داشتن تابلوهای پرچمی را ندارند و فقط شهرداری‌ها می‌توانند قانون این حوزه را تعیین و ابلاغ کنند.

رییس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای شهر یزد خاطرنشان کرد: مدیریت شهری رسماً به کانون وکلا اعلام می‌کند که طبق قانون وکلا حق ندارند نسبت به نصب تابلوهای پرچمی در سطح شهر یزد اقدام کنند و باید هر چه سریعتر نسبت به ساماندهی این مهم اقدام شود.

استفاده از ابزارهای نوین تبلیغاتی برای معرفی مشاغل

«حمیدرضا قمی» عضو کمیسیون و سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد نیز با بیان این‌ که کانون وکلا باید با بهره‌برداری از دانش حقوقی، برای ساماندهی تابلوهای معرفی مشاغل به کمک مدیریت شهری یزد بیاید، اظهار کرد: استفاده از ابزارهای نوین تبلیغاتی نقش مهمی در معرفی بیش از پیش مشاغل مختلف ایفا می‌کند و به نظر می‌رسد وکلا هم باید در راستای معرفی خود به اقشار مختلف بیشتر از ظرفیت ایجاد شده در فضای مجازی استفاده کنند.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب موجود در بحث تابلوهای پزشکان و وکلا، افزود: در حال حاضر بعد از حذف تابلوهای مشاغل مختلف و همچنین ساماندهی نشدن تابلوهای وکلا، این نقص بیش از پیش مشخص شده است.

این عضو شورای شهر یزد با بیان این‌ که بحث ساماندهی تابلوهای وکلا و پزشکان فقط با مشارکت طرفین و شهرداری قابل حل است، گفت: گردن‌کشی طرفین در این خصوص هیچ مشکلی را رفع نخواهد کرد و فقط مردم از این دعوا متضرر می‌شوند.

تشکیل کارگروه ویژه ساماندهی تابلوهای پزشکان و وکلا

«محمدرضا ابویی» نماینده کانون وکلای استان هم در این جلسه با بیان این‌ که همه مردم در قبال شهر مسئول هستند، راه‌اندازی کمیسیون صیانت اجتماعی در کانون وکلای استان را از جمله اقدامات فرابخشی این نهاد حقوقی در یزد دانست و افزود: این کمیسیون کارکرد مردمی داشته و سعی دارد دغدغه‌های اجتماعی را حل و فصل کند.

وی در ادامه توجه به سیمای شهری را یکی از دغدغه‌های اجتماعی وکلا در این شهر میراث جهانی عنوان کرد و گفت: طبق قانون وکلا موظف هستند با رعایت ضوابط شهری خود را با شیوه های مختلف به اقشار مختلف جامعه معرفی و به آنها خدمات حقوقی ارائه کنند.

این عضو حقوقی کانون وکلای یزد با بیان این‌که طبق قانون، شهرداری نمی‌تواند برای تابلوهای معرفی مشاغل وکلا عوارض تعیین کند، تصریح کرد: کانون وکلای استان در محدود تعیین شده از سوی قانون با تمام توان حامی و همراه شهرداری و شورا برای ساماندهی سیما و منظر شهری است.

وی تشکیل کارگروه ویژه ساماندهی تابلوهای پزشکان و وکلا را از جمله ضرورت‌های اجرایی در این حوزه دانست و بیان کرد: در نشست اخیر اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای کشور، بحث طراحی یکسان و یکپارچه تابلوی وکلای در کل کشور مصوب و در دستور کار قرار گرفته است.

این عضو و نماینده کانون وکلا در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌ که وکلا هم باید نقش خود را در زیباسازی سیما و منظر شهری ایفا کنند، تأکید کرد: علاوه بر کانون وکلا، اعضای مرکز مشاوران که نهادی وابسته به قوه قضائیه است هم باید در جریان این مهم قرار بگیرند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق