باغی با 6 دریاچه و 2 آبشار


کارگاه آموزشی زیست محیطی «طبیعت پاک» در باغ ملی گیاه شناسی ایران ویژه‌ی دانشجویان دانشگاه خوارزمی برگزارشد.

سعید قاسمی جیردهی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان البرز گفت: باغ ملی گیاه شناسی ایران ۱۵۰ هکتار وسعت دارد. در این باغ بالغ بر ۴۰۰۰ گونه از گیاهان مختلف ایران و جهان نگهداری می‌شود. این باغ دارای دو آبشار، شش دریاچه، رودخانه و جویبار که همگی به منظور کاشت و نگهداری گیاهان و همچنین ایجاد مناظری از طبیعت ایران و سایر نقاط جهان ساخته شده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در این کارگاه آموزشی ۳۰ تن از دانشجویان رشته علوم گیاهی دانشگاه خوارزمی حضور داشتند و از نزدیک با انوع گیاهان مختلف ایران و جهان آشنا شدند و در مورد تنوع آب و هوایی و تنوع شرایط اقلیمی، نوع خاک، اختلاف ارتفاع و ناهمواری‌ها و نحوه‌ی نگهداری این گونه‌ها آشنا شدند.

قاسمی جیردهی خاطرنشان کرد: آموزش نقش تعیین کننده در حفاظت محیط زیست دارد؛ چراکه حفاظت از محیط زیست احتیاج به توجه، به فعالیت‌های مختلف انسانی دارد. تولید زباله، آلودگی هوا و از بین رفتن تنوع زیستی بعضی از موارد مرتبط با محیط زیست است که می‌توان با آموزش و توجه به قوانین و تصمیمات زیست محیطی تا حدودی از محیط زیست حفاظت نمود.

وی در پایان گفت: امیدواریم با برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی در زمینه محیط زیست بتوان گامی در راستای آگاهی بخشی دانشجویان در راستای حفاظت از محیط زیست برداشت.

باغی با 6 دریاچه و 2 آبشار

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !