راه آهن چابهار - زاهدان تا پایان سال 99 تکمیل می‌شود


راه آهن چابهار - زاهدان تا پایان سال 99 تکمیل می‌شود

زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: راه‌آهن چابهار به زاهدان در هشت قطعه در حال اجراست و تا پایان سال عمرانی 1399 به بهره‌برداری می‌رسد.

احمدعلی موهبتی در جریان بازدید روز جمعه استاندار خراسان جنوبی از پایانه مرزی میلک شهرستان هیرمند اظهار داشت: با توجه به هماهنگی‌هایی که بین سه استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان وجود دارد برای توسعه زیرساخت‌های شرق کشور اقداماتی انجام شده که مکمل یکدیگرند و با جدیت و سرعت قابل قبولی در حال اجرا هستند.

وی افزود: پروژه راه آهن در خراسان رضوی از مسیر یونسی به گناباد تا منتهی الیه جنوب خراسان رضوی در حال اجراست و این پروژه از بیرجند به سمت گناباد نیز اجرای آن آغاز شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پروژه بزرگراه چابهار - زاهدان - میلک نیز در حال اجراست و این بزرگراه که در ادامه از خراسان جنوبی عبور کرده و به خراسان رضوی می‌رسد برای اولین بار ردیف اعتبار ملی گرفته است.

وی ادامه داد: این اعتبار باعث شتاب‌گیری خوب در اجرای این پروژه می‌شود.

موهبتی اظهار داشت: در این بازدید ظرفیت‌های مختلف سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی بررسی و بر همکاری بیشتر برای توسعه زیرساخت‌های شرق کشور تاکید شد.

استاندار خراسان جنوبی نیز گفت: برنامه‌ریزی شده تا از مرزهای مشترک بین ایران و افغانستان بویژه مرز میلک که از مرزهای مهم و پر تردد است بازدید کنیم تا بتوانیم با هم فکری و هم‌اندیشی زمینه‌های همکاری مشترک بین ۲ استان خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان را فراهم کنیم.

محمدصادق معتمدیان افزود: تجربیات خوبی در سیستان و بلوچستان در حوزه شیلات وجود دارد که در این زمینه همکاری‌هایی را از چندماه گذشته با این استان آغاز کرده‌ایم.
وی با بیان اینکه در بحث گلخانه برنامه‌های بسیار خوبی در سطح استان خراسان جنوبی آغاز شده است افزود: همچنین در بحث تامین دام و تبدیل منطقه به منطقه هاب شتر سرمایه‌گذاری خوبی انجام شده است.

وی ادامه داد: امیدواریم در پایان این سفر بتوانیم تفاهم‌نامه همکاری با سیستان و بلوچستان داشته باشیم و فرصت‌های سرمایه‌گذاری این منطقه را شناسایی و شاهد افزایش همکاری بین این ۲ استان در بخش‌های مختلف باشیم.

استانداران سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی در ادامه سفر به منطقه سیستان، برای استفاده از تجربه سیستان و بلوچستان در خصوص آبزی پروری و پرورش دام از مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان و مرکز تحقیقات و پرورش گاو شهرستان زهک بازدید کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی