فرمول یک ایران – رئیس تیم فراری، متیا بینوتو، باور دارد که در شروع سخت فصل 2019 برای سباستین فتل، چارلز لکلرک یک “معیار” برای راننده آلمانی بوده است.
لکلرک در اولین فصل حضورش در گاراژ فراری با مشکلات مخصوص به خودش مواجه بود درحالیکه سعی داشت پشت سر راننده باتجربه تر تیم یعنی سباستین فتل بتواند جایگاه خودش را در تیم ثابت کند، در همین حین فتل سعی داشت تا بتواند به عملکرد موردنظر خودش و تیم دست پیدا کند اما شروع فصل نسبتا پر اشتباهی را پشت سرگذاشت. قهرمان 4 دوره مسابقات فرمول یک در هماهنگی با SF90 و حفظ چسبندگی با آن به مشکل خورده بود ولی بعدا و در ادامه فصل توانست به فرم مناسب خودش برسد و تنها برد این فصلش را در گرندپری سنگاپور کسب کند.
فتل توانست تنها در 12 مسابقه از 21 مسابقه فصل در رده بندی پایان مسابقه از لکلرک نتیجه بهتری بگیرد و بینوتو بر این عقیده است که راننده موناکویی شاخصی برای فتل بود که بتواند حداکثر توان ماشینش را استخراج کند. بینوتو در این باره توضیح داد:
سباستین به ماشینش اعتماد نداشت و با آن راحت نبود. عقب ماشین او ناپایدار بود و این مشکل هنگام ترمزگیری ها بیشتر بروز پیدا میکرد. اگر شما اعتماد کافی را نداشته باشید، نمیتوانید به حد نهایی ماشین دست پیدا کنید. هرچقدر ما در آپدیت ها در ماشین داونفورس بیشتری پیدا میکردیم، اعتماد به نفس بیشتری به سباستین باز میگشت. دورهای او بهبود پیدا کردند و چارلز یک بنچمارک و معیار خوب برای او بود که او را وادار میکرد که فشار بیشتری بیاورد.
چیزی که من در مورد سباستین خوشم آمد این بود که او آرامش خودش را حفظ میکرد، مشکل را پیدا میکرد و راه حلی برای افزایش عملکرد خودش و ماشینش پیدا میکرد.
همچنین متیا بینوتو با این عقیده مخالف بود که فتل روش رانندگی اش را عوض کرده. او درادامه افزود:
سب باتجربه است و بسیار هم تحلیل گر است. او سعی دارد تا چیزهای مختلف را بفهمد. ولی زمانی که شما در ماشین قرار میگیرید، میخواهید بهترینتان را به نمایش بگذارید و این بر استایل رانندگیتان تاثیری نخواهد داشت.