طرح «هزاران ختم قرآن کریم» با نیت سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان(عج)


طرح «هزاران ختم قرآن کریم» با نیت سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان(عج)

یک فعال فرهنگی از اجرای طرح «هزاران ختم قرآن کریم به صورت گروهی و خانوادگی» خبر داد و گفت: این طرح با نیت خشنودی و سلامتی امام زمان(عج) و تعجیل در فرج ایشان و به صورت کاملا مردمی اجرا می‌شود.

حجت الاسلام «سید احمد موسوی» در گفت وگو با خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان از اجرای طرح «هزاران ختم قرآن کریم به صورت گروهی و خانوادگی» خبر داد و اظهار کرد: این طرح با محور ختم قرآن کریم و هدیه آن به ساحت مطهر امام حسن عسکری(ع) با نیت خشنودی و سلامتی امام زمان(عج) و تعجیل در فرج ایشان اجرا می شود.

این فعال فرهنگی ادامه داد: این طرح به صورت کاملاً مردمی از ولادت باسعادت امام عسکری(ع) تا نیمه شعبان، سالروز ولادت امام عصر(عج) اجرا می شود تا انس بین قرآن و عترت(ع) را در جامعه مخاطب خود ترویج کند.

وی درباره گروه ها و اماکنی که می توانند مجری این طرح باشند، بیان کرد: مساجد، هیئات مذهبی، ادارات، سازمان ها و نهادها، اماکن مذهبی، هیئته ای ورزشی، گروه های فامیلی و خانوادگی می توانند بستر اجرای طرح «هزاران ختم قرآن کریم» باشند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به آیه شریفه «فَاقْرَءُوا مَا تَیسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ» (مزمل، 20)، تاکید کرد: اهل بیت علیهم السلام هم به قرائت قرآن توصیه و سفارش کرده اند چنان که امام رضا(ع) می فرمایند در هر روز حداقل 50 آیه از آیات وحی را قرائت کنید، این مسئله ای است که در طرح «هزاران ختم قرآن کریم» پررنگ دیده شده تا انس با قرآن و عترت(ع) توامان انجام شود.

این فعال فرهنگی اضافه کرد: علاقمندان می توانند به صورت گروهی و خانوادگی از یک حزب تا هر میزان که می توانند به قرائت قرآن در قالب این طرح اقدام کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این طرح به همت جمعی از فعالان فرهنگی که علاقمند به خدمت به ساحت نورانی امام عسکری(ع) هستند طراحی و راه اندازی شده و به صورت کاملا مردمی اجرا می شود. علاقمندان می توانند تعداد ختم های قرآن انجام شده خود را به سامانه پیامکی 50001060660923 ارسال کنند.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان