استاندار خراسان شمالی: میزبانی مسابقات جهانی کشتی، امنیت کشور را به رخ می‌کشد


استاندار خراسان شمالی: میزبانی مسابقات جهانی کشتی، امنیت کشور را به رخ می‌کشد

بجنورد- ایرنا- میزبانی مسابقات کشتی آزاد و فرنگی باشگاه‌های جهان، در شرایطی که بدخواهان قصد دارند کشور ما را ناامن جلوه دهند، می‌تواند امنیت و مدیریت مطلوب ما را به رخ بکشد.

محمدعلی شجاعی، عصر جمعه در نشست با اعضای ستاد برگزاری مسابقات بین المللی کشتی آزاد و فرنگی جام باشگاه های جهان، در دانشگاه بجنورد اظهار داشت: تامین امنیت اماکن ورزشی، اقامتی و گردشگری استان برای ورزشکاران و تیم های خارجی، از مهمترین مسایل در برگزاری این رقابتها خواهد بود.
وی افزود: در شرایطی که برخی کشورها درصدد هستند با تبلیغات منفی، کشور ایران را ناامن جلوه دهند، ما باید از این رویداد بین المللی نهایت استفاده را برده و امنیت و مدیریت مطلوب خود را در حوزه امنیت نشان دهیم.
وی گفت: تمهیدات لازم باید به گونه ای از سوی نیروهای انتظامی و امنیتی اندیشیده شود که ورزشکاران و تیم های شرکت کننده با کوچکترین مشکل امنیتی مواجه نشوند و همگی آنها با رضایت کامل کشور و استان ما را ترک کنند.
وی در خصوص آماده‌سازی اماکن گردشگری و تفریحی و نیز عرضه محصولات صنایع دستی برای ورزشکاران گفت: باید اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مکان های مشخصی را در قالب غرفه های متعدد برای معرفی فرهنگ و صنایع دستی استان فراهم کند و کادر اجرایی نهایت همکاری را با مسوولان امنیتی و انتظامی داشته باشند.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی گفت: تمامی ضوابط مربوط به فدراسیون جهانی کشتی در زمینه میزبانی نظیر مراسم های افتتاحیه، اختتامیه و اهدای مدال های این دوره از مسابقات باید رعایت شود، زیرا عدم رعایت آن پیامدهای منفی بعدی برای ورزش کشور و استان خواهد داشت.
شجاعی گفت: ضمن رعایت ضوابط بین المللی نباید از آموزش نیروی انسانی و کادر اجرایی این مسابقات غافل شویم زیرا این رویداد، محل کارآموزی نیست و تمامی کادر اجرایی آموزش های لازم را دیده و باید در سطح بین المللی ظاهر شوند.
وی با انتقاد از نحوه مدیریت تماشاگران در مسابقات ورزشی گذشته، گفت: شان همه حاضران و مهمانان، از جمله مدیران و پیشکسوتان رشته های ورزشی و هنری باید به گونه ای حفظ شود تا با رضایت کامل استان را ترک کنند و در حقیقت این رویداد، نمایش مدیریت استان با همکاری تمامی حوزه ها است.
وی گفت: علیرغم وجود علاقه مندان فراوان کشتی در استان و ظرفیت محدود سالن ورزشی در بجنورد، با هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، تمهیدات لازم برای نمایش همزمان این رقابت ها در سینماهای عمیق و گلشن بجنورد نیز فراهم می شود.
مدیر ارشد دولت در استان خاطرنشان کرد: پیامدای مثبت رویدادهای بین المللی ورزشی در زمینه های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و افزایش اعتبار آن تنها منحصر به شهر یا استان محل برگزاری نمی شود، بلکه قبل و در حین بازی ها، این رویدادها از رسانه های مختلف پخش می شود که ضمن معرفی موقعیت کشور و استان در آن ورزش در سطح جهانی، آداب و رسوم و سایر ظرفیت های استان نیز به دیگران معرفی خواهد شد.
ششمین دوره مسابقات بین المللی جام باشگاه های کشتی آزاد و فرنگی جهان، ۲۶ تا ۲۹ آذر به میزبانی شهرستان بجنورد برگزار خواهد شد.
خراسان شمالی با جمعیت ۸۶۳ هزار نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک