پرواز سیمرغ از کوه قاف به درون هنرمند


پرواز سیمرغ از کوه قاف به درون هنرمند

رشت- ایرنا- سیمرغ، روایت خودشناسی است. روایت رفتن و رسیدن. سفری سراسر رنج که پاداش آن، شهودی دلپذیر است.

جست و جویی است که به یافتن خود می انجامد و انتظاری سخت که در آیینه آن، آدمی به جوهر هستی خویش دست می یابد گذشتن از کوره ی امتحانی دشوار که تاب آوردنش، جهان را دگرگونه می کند و از انسان موجودی یگانه می سازد."

این بیانیه ی نمایشگاه نقاشی انفرادی یوسف پوروقار هنرمند اصفهانی سکنا گزیده در دل جنگلهای سبز گیلان است.

یوسف پوروقار متولد ۱۳۴۲ ، فوق لیسانس نقاشی و دانش آموخته دانشگاه تهران است. این هنرمند ۲۵ سال تجربه آموزشی و تدریس در دانشگاه های الزهرا، تهران، هنر اصفهان، سوره اصفهان و دانشگاه آزاد نجف آباد را دارد.

وی از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۴ معاون موزه هنرهای معاصر اصفهان بود و داوری جشنواره های تجسمی کشور و برگزاری نمایشگاه های انفرادی و گروهی را در کارنامه پربارش دارد.

عطار در منطق الطیرش در باب سیمرغ شدن سی مرغ چنین می گوید : هم ز عکس روی سیمرغ جهان / چهره سیمرغ دیدند آن زمان/چون نگه کردند آن سی مرغ زود / بی شک این سی مرغ آن سیمرغ بود.

و هنرمند با کشف و شهودش در عالم هنر و معنا خود را در می یابد و سفر درونی اش را با رنگ و قلم مو بر بوم سپید روایت می کند . تماشاگر این قصه دیدنی باشیم .

۲۳ اثر اکرلیک و رنگ و روغن از یوسف پور وقار از ۲۲ تا ۲۸ آذر از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در نگارخانه الهی شهر رشت به نشانی گلسار بلوار گیلان خیابان ۱۸۸ پلاک ۸ در معرض تماشا قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...