آقای روحانی! بگذارید فوتبال برای مردم بماند


آقای روحانی! بگذارید فوتبال برای مردم بماند

در شرایط کنونی که کف گیر جریان چشم امید بسته به غرب در کشور به ته دیگ خورده است و مهره های اصلی این جریان در لایه‌های مختلف یکی یکی صحنه را ترک می‌کنند و دیگر بازماندگان حیات سیاسی زجرآوری را همراه با افت شدید محبوبیت تجربه می‌کنند، تمام سرمایه معنوی خود را در چشم امید بستن به این اختران شب دزد غربی هدر رفته می‌بینند. در این وضعیت یکی از...

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛علی شمسی پور، عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در یاداشتی کوتاه نوشت: هر روز در دانشگاه با جوانان فراوانی مواجه می شوم که بواسطه ی شور جوانی، فوتبال یکی از دغدغه های اصلی آنان است. بعضا با عشق به فوتبال می خوابند و بیدار می‌شوند و می‌توان گفت که تا زمان فارغ التحصیلی و مواجهه جدی با مسائل زندگی برای بسیاری فوتبال جزو اولویتهاست البته این صرفا مختص دانشجویان نیست. فوتبال جزئی از زندگی بسیاری از خانواده های ایرانی هم است. تب و تاب و شور و هیجانات فوتبال در عرصه ملی و باشگاهی امواج غم و شادی را به تک تک خانه های مردم می‌برد و وضعیت روانی جامعه ایرانی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. وجود ظرفیت‌های بالای اجتماعی و فرهنگی و فنی فوتبال در ایران باعث شده که متن و حواشی این ورزش با دخالت دستهای پشت پرده و پنهان و گاه آشکار سیاسی و دولتی و تجاری و رسانه‌ای پر هیاهو و قدرتمند عجین شود.


و ناگفته پیداست هرجا این اقبال باشد پای سیاسیون هم همانجاست و سیاسیونی که دکترین آنها چنان است که می توان نتیجه گرفت بدنبال ناراضی سازی هستند و عدم دست اندازی آنها به فوتبال تقریبا محال است. حضور سیاسیون در مدیریتها و هیات مدیره های مختلف در ورزش بخصوص فوتبال نشان دیگری بر این ادعاست.


در شرایط کنونی که کف گیر جریان چشم امید بسته به غرب در کشور به ته دیگ خورده است و مهره های اصلی این جریان در لایه‌های مختلف یکی یکی صحنه را ترک می‌کنند و دیگر بازماندگان حیات سیاسی زجرآوری را همراه با افت شدید محبوبیت تجربه می‌کنند، تمام سرمایه معنوی خود را در چشم امید بستن به این اختران شب دزد غربی هدر رفته می‌بینند. در این وضعیت یکی از تاکتیک‌ها تلاش برای صید شکار در تلاطم های اجتماعی ناشی از ناراضی سازی مردم و استفاده از موج اعتراضی آن برای تغییر این بازی باخته است و برای این کار چه لقمه ای چرب تر از فوتبال!!


پس از فاجعه‌ی شبیخون بنزینی به مردم، پروژه ناراضی سازی بیراه نیست اگر بگوییم اذیت و آزار روانی چند ده میلیون نفر از مردم ایران با تمسک به ورزش یکی دیگر از تاکتیکهای دکترین شوک آقایان است. مربی یکی از تیمهای فوتبال محبوب کشور موفقیتهای خوبی کسب می‌کند و ناگهان به دلیل اخلال در پرداخت مطالبات مالی اش راهی کشور خود می‌شود. افراد موثری در دولتِ بهانه ها!! این مساله را به تحریمها و مسایل مالی دیگر مرتبط می‌کنند و اذهان مشوش مردم را به سمتی که می‌خواهند هدایت می‌کنند.


در حالیکه با وجود تمام تحریمها، کشور ما در حال انجام مبادلات کلان چند میلیارد دلاری در سطح بین المللی است چگونه می‌توان باور کرد که عاجز از انتقال بی دردسر صدهزار دلار به حساب فردی در کشوری دیگر است؟ چنین چیزی غیرممکن و دور از ذهن است. گرو گرفتن اعصاب و علائق مردم ایران برای رسیدن به اغراض نازل سیاسی حرکتی نوین در ساختار سیاست ایران است.


روزگاری به رقیبتان گفتید و امروز ما به شما می گوییم: آقای رئیس جمهور!! مردم ایران فوتبال را دوست دارند. زندگی راحت و عزتمند را از مردم ایران گرفتید. خواهش میکنیم فوتبال را برای مردم بگذارید. فوتبال را وسیله آزار مردم قرار ندهید. فوتبال را سیاسی نکنید. فوتبال را جناحی نکنید. بگذارید مردم ایران با خیال راحت یک ساعت و نیم فوتبالشان را تماشا کنند. این جنس رفتارها بسیار ناجوانمردانه است. لااقل جوانمرد باشید!!

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | دلخوری و ناراحتی شدید رابعه اسکویی از مازیار لرستانی؛ مجری برنامه متعجب شد