از دستگیری عوامل تیراندازی در خوزستان تا داستان کیک‌های آلوده


از دستگیری عوامل تیراندازی در خوزستان تا داستان کیک‌های آلوده

استان‌ها - ایرنا- دستگیری اعضای شبکه سلطنت‌طلبان در اصفهان، بازداشت 136 نفر از عوامل تیراندازی در خوزستان، مسمومیت پنج کودک در رفسنجان با بیسکویت‌، فک پلمب دو انبار موادغذایی در چابهار، جزئیات دومین روز سفر وزیر ارشاد به استان مرکزی، درگذشت دوتار نواز خراسانی، افتتاح نمایشگاه نفت و حفاری در اهواز و افزایش شمار قربانیان آنفلوآنزا در گلستان از...

سایت سراسری استان‌های ایرنا به عنوان ویترین ۳۱ سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی روزانه به طور میانگین محل انتشار حدود ۶۰۰ فرآورده خبری شامل خبر، گزارش، مصاحبه، میزگرد خبری، یادداشت، بسته تصویری و تحلیل است که شامگاه هر روز به منظور بهره‌برداری و آگاهی بیشتر مخاطبان در قالب «بسته خبری ۲۴» چکیده مهمترین آن‌ها منتشر می‌شود:

دومین روز سفر وزیر ارشاد به استان مرکزی
وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی در دومین روز سفر به استان مرکزی، از حوزه علمیه خاتم‌الانبیاء (ص) اراک و همچنین تالار مرکزی این شهر بازدید کرد و گفت: دولت برای تکمیل و افتتاح ۲ طرح ملی فرهنگی استان مرکزی در اراک شامل تالار و کتابخانه مرکزی اهتمام جدی دارد زیرا بهره‌برداری از آنها سه هزار متر مربع به فضای فرهنگی شهر اراک اضافه می‌کند.
پیشرفت فیزیکی تالار مرکزی اراک ۹۳ درصد و کتابخانه‌ مرکزی اراک ۴۰ درصد است.
وی همچنین در سفر به خمین از بیت تاریخی امام راحل در شهرستان خمین دیدن کرد و در نشستی با فعالان قرآنی اظهار داشت: ۷۲ هزار فعالیت از سوی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در یک سال و نیم گذشته انجام شده است.
سید عباس صالحی روز جمعه در نشست فعالان قرآنی و اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی و هنرمندان شهرستان خمین در سالن اجتماعات بیت تاریخی امام خمینی(ره) افزود: بخش وسیعی از این اتفاقات براساس مشارکت مسوولان این کانون‌ها و بر اساس حرکت‌های مردمی انجام شده است.

۱۳۶ نفر از عوامل تیراندازی در استان خوزستان دستگیر شدند
حیدر عباس زاده فرمانده انتظامی خوزستان گفت: ۱۳۶ نفر از عاملان تیراندازی و دارندگان اسلحه غیرمجاز در استان خوزستان در چند عملیات شناسایی و دستگیر شدند و در بازرسی از مخفیگاه متهمان تعداد ۲۱ قبضه اسلحه جنگی و ۱۹۰ قبضه اسلحه شکاری به همراه ۹۹۰ عدد انواع فشنگ کشف شد.
وی با تاکید بر مبارزه بی امان با دارندگان اسلحه غیر مجاز، عاملان خرید و فروش اسلحه و مهمات همچنین شناسایی عاملان تیراندازی در این استان اظهار داشت: پلیس امنیت عمومی با همکاری سایر یگان ها این افراد را با هماهنگی قضایی در پنج روز گذشته در چند عملیات در استان خوزستان شناسایی و دستگیر کردند.

چهار عضو شبکه سلطنت‌طلبان در اصفهان دستگیر شدند
سرهنگ علی قومیان مسوول روابط عمومی سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان از دستگیری چهار نفر از اعضای شبکه موسوم به سلطنت طلبان خبر داد.
وی اظهار داشت: این افراد که روز گذشته برای برگزاری جلسه‌ای با موضوع موج دوم اغتشاشات در منزل یکی از اعضا حضور داشتند، با اقدام اطلاعاتی و عملیاتی سازمان اطلاعات سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان این افراد شناسایی و دستگیر شدند.
در بازرسی از منزل مذکور تعدادی شب‌نامه، پرچم شیر و خورشید، ابزار شعارنویسی و شیشه‌های بمب‌های آتش‌زا کشف شد.

مسمومیت پنج کودک در رفسنجان
در ادامه انتشار خبرهایی مبنی بر وجود کیک‌های آلوده در برخی استان‌ها، امروز از رفسنجان خبر رسید که پنج کودک در این شهرستان که بیسکویت مسموم مصرف کرده بودند به علت مسمومیت راهی بیمارستان شدند که خوشبختانه این ۵ کودک به صورت سرپایی مداوا شدند و در حال حاضر حال عمومی آنها مساعد است.
روز گذشته نیز رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی کرمان از مسمومیت هفت کودک در استان کرمان به دلیل مصرف کیک و کلوچه حاوی نوعی قرص خبر داده بود که بر اساس آن سه کودک مسموم شده در شهرستان بافت و چهار کودک در شهر کرمان به بیمارستان افضلی پور بعد از مصرف کیک حاوی قرص به مراکز درمانی مراجعه کردند.
البته محمد حسین عزیزی مدیرکل نظارت برفرآورده های غذایی وزارت بهداشت گفته، جاسازی قرص و کپسول در برخی کیک های برند ایرانی به صورت عمدی و پس از کارخانه انجام شده و احتمالا یک اقدام برای تشویش اذهان عمومی بوده است.

۲ انبار مشکوک به کیک‌های آلوده در چابهار فک پلمب شد
همچنین امروز رحمان ملکوتی دادستان عمومی و انقلاب چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: ۲ انبار بزرگ مشکوک به کیک‌های آلوده حاوی قرص در سطح این شهرستان پس از بررسی‌های لازم بهداشتی و اطمینان از سلامت کالاهای موجود فک پلمب شد.
به گفته وی، تمامی مسوولان قضایی، اجرایی، انتظامی و بهداشتی شهرستان چابهار با حضور در محل ۲ انبار مشکوک کیک حاوی قرص نسبت به بررسی دقیق موضوع اقدام و همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شد هیچ‌گونه اشکالی در کیک‌های تولیدی و در حال عرضه آن شرکت‌ها وجود نداشت.

آغاز فعالیت شهرک صنعتی تحقیقاتی کاوش
شهرک تحقیقاتی صنعتی کاوش وابسته به سازمان گسترش وزارت صنعت ، معدن و تجارت فعالیت رسمی خود را در غرب شهرستان کرج استان البرز آغاز کرد.
به گفته مهرداد مظفری مجری شهرک تحقیقاتی کاوش روز جمعه گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این شهرک در اکوسیستم نوآوری و فناوری در استان البرز برای تجاری‌سازی ایده‌های فناورانه استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان یک موقعیت استتثنایی است.

دوتار نواز قدیمی خراسان درگذشت
استاد رمضان سلمانی (بردری) دوتارنواز و یکی از گنجینه‌های موسیقی شمال خراسان رضوی بدرود حیات گفت؛ وی در سال ۱۳۰۷ متولد شد و دوتار را نزد "رحیم خان بخشی" فرا گرفت و از قدیمی ترین روایتگران موسیقی کرمانجی منطقه به شمار می رفت.
او ساکن روستای بردر از توابع باجگیران بود و به همین خاطر او را بیشتر با نام رمضان بردری می شناختند. وی در سال های اخیر به بیماری آلزایمر مبتلا شده بود و دیروز در شهرستان قوچان به خاک سپره شد.
نمونه اثر صوتی و تصویری استاد سلمانی در دو پرونده موسیقی ثبت شده در فهرست نمونه میراث ملموس یونسکو استفاده شده است.

شمار قربانیان آنفلوآنزا در گلستان به ۱۰ تَن رسید
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گلستان با تایید جان باختن ۱۰ تَن به سبب ابتلای قطعی به آنفلوآنزا در این استان گفت: بستری افراد مبتلا به این بیماری هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن یکصد نفر کمتر شد.
مجموع تعداد بستری شدگان به سبب ابتلا به بیماری آنفلوآنزا در گلستان به رقم یک هزار و ۲۰۰ نفر رسید این در حالی است که آمار بستری شدگان در مراکز درمانی از ۳۰۰ نفر در هفته قبل به ۲۰۰ نفر کاهش یافت .

برگزاری نخستین جشنواره ملی قرآنی ویژه روستاییان و عشایر
نخستین جشنواره ملی قرآنی مدهامتان ویژه روستاییان و عشایر سراسر کشور روز جمعه در شهر منتظران از شهرهای اقماری دزفول آغاز شد؛ این مسابقات با حضور یکصد فعال قرآنی در سه رشته تحقیق(صوت)، ترتیل و اذان برگزار می شود.

حضور پنج اسکی‌باز تهرانی در تیم ملی المپیک
رییس هیات اسکی استان تهران از معرفی نفرات تیم ملی کشورمان برای المپیک زمستانه جوانان ۲۰۲۰ سوئیس خبرداد و گفت: پنج اسکی باز تهرانی در این رویداد بین المللی شرکت خواهند کرد.
مسابقات المپیک اسکی جوانان ۱۹ دی تا دوم بهمن ماه در این کشور برگزار می شود که ۶ ورزشکار زن و مرد برتر این رویداد در رشته‌های آلپاین، اسنوبرد و صحرانورد حضور می‌یابند.


نمایشگاه صنعت نفت و حفاری در اهواز گشایش یافت
یازدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت و هفدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت حفاری در محل نمایشگاه‌های دائمی استان خوزستان در اهواز افتتاح شد و تا ۲۵ آذرماه برپا است؛ علاقه مندان می توانند در طول ایام برگزاری این نمایشگاه از ساعت ۹ تا ۱۷ با حضور در نمایشگاه بین المللی اهواز از آخرین دستاوردهای صنعت نفت و حفاری خوزستان بازدید کنند.
در این نمایشگاه ۲۶۰ شرکت از۱۰ استان کشور شامل خوزستان، تهران، فارس، اصفهان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه و البرز حضور دارند که آخرین دستاوردها و توانمندی‌های خود در زمینه ساخت قطعات و تجهیزات صنعت نفت را به نمایش می‌گذارند.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در آیین گشایش این رویداد نفتی، گفت: برای تامین داخلی کالاهای پرمصرف صنعت نفت و دیگر حوزه های انرژی لازم است تا یک شهرک انرژی در خوزستان ایجاد شود.

لغزندگی جاده‌ها و تصادف‌های زنجیره ای
امروز با تداوم بارش‌ها در کشور بویژه‌ در راه‌های اصلی کشور شاهد لغزندگی و مه گرفتگی جاده‌ها بودیم که سبب وقوع چند فقره تصادف زنجیره ای و مصدومیت سرنشینان شد که مهمترین آن به مصدومیت ۱۹ نفر در جاده شهرکرد به اصفهان اختصاص داشت.
همچنین در حادثه واژگونی یک دستگاه مینی‌بوس در شهرستان آذرشهر، ۲۳ نفر مصدوم شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !