دیدگاه کاربران خبرآنلاین درباره کمپین گران نخریم/ بخریم و نخریم، باز هم گران می‌شود


دیدگاه کاربران خبرآنلاین درباره کمپین گران نخریم/ بخریم و نخریم، باز هم گران می‌شود

برخی از کاربران خبرآنلاین درباره تاثیر کمپین گران نخریم روی تورم، معتقدند «دلیل این‌که این کمپین‌ها در ایران تاثیر ندارد، این است که ما در هر حوزه‌، مافیاهای قدرتمند و ثروتمند و پرنفوذ داریم. »

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، افزایش قیمت بسیاری از کالاها در هفته‌های اخیر بار دیگر موضوع «گران نخریم» را در میان کارشناسان، مسئولان و افکارعمومی مطرح کرده است.

این در حالی است که برخی معتقدند ریشه افزایش قیمت‌ها در هفته‌های اخیر نه افزایش تقاضا که سیگنال‌هایی چون رشد بهای بنزین بوده است. در این شرایط، سوالی که مطرح است، این‌که حضور در چنین کمپین‌هایی و خودداری از خرید کالایی که با افزایش نامتعارف قیمت روبرو شده است، در مهار تورم موثر است؟ کاربران خبرآن در نظرسنجی‌ای که در این خصوص منتشر شد، دیدگاه‌های خود را مطرح کردند. یکی از کاربران خبرآنلاین نوشت: «اگه در نخریدن همه با هم متحد بشوند، حتما قیمت‌ها پایین میاد. مشکل اینه که مردم ما با هم اتحاد ندارند، یعنی طبق مرفه و متوسط معمولا توان خرید داره و می‌خره و به همین دلیل قیمت‌ها باز هم افزایش پیدا می‌کنه و زندگی برای اقشار ضعیف روز به روز سخت‌تر می‌شود. »

کاربر دیگری عنوان کرد: «باید از اسطوره‌های ورزشی‌مون الگو بگیریم. مثلا مایلی‌کهن با این‌که توانایی مالی خوبی داره، ولی اکثرا از میدون میوه تره‌بار میوه می‌خره و هنوزم همون ۴۰۵ قدیمی واشر سوخته رو سوار می‌شه. »

کاربری متذکر شد: «واقیت اینه که: نمی‌تونیم بخریم. »

دیدگاه کاربران خبرآنلاین درباره کمپین گران نخریم/ بخریم و نخریم، باز هم گران می‌شود

یکی از کاربران خبرآنلاین نوشت: «کاملا مشخصه نخریدن هیچ تاثیری در کاهش قیمت نداره. یعنی اگر شما هیچی نخرید، بازم قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کنه، ولی اگر هجوم ببرید برای خرید، بازم قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کنه. یعنی در هر حالتی قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کنه. »

«سعید» کاربر خبرآنلاین عنوان کرد: «واقعیت‌های اقتصادی را باید پذیرفت. الان بحث خریدن و نخریدن کلا منتفیه»

کاربری تصریح کرد: «همراهی ملت در نخریدن هر کالای بی‌کیفیتی موجب کاهش شدید قیمت محصول و حتی حذف آن از چرخه تولید می‌شود. از انواع پراید و پژو بگیر تا پوشاک و صنایع غذایی و حتی مسکن. »

یکی از کاربران خبرآنلاین متذکر شد: «من ماشین نخریدم ارزون بشه، الان با این پول دیگه موتور هم نمی‌تونم بخرم. »

«احسان» کاربر خبرآنلاین نوشت: «علت این‌که در ایران تاثیر ندارد، این است که ما در هر حوزه‌، مافیاهای قدرتمند و ثروتمند و پرنفوذ داریم. اینها قدرت دارند، ثروت دارند و رانت دارند، بنابراین وقتی تصمیم بگیرند که مثلا ماشین چینی به قیمت ۲۰۰ میلیون به بالا فروش برود، هر اتفاقی هم بیفتد، از موضعشان کوتاه نمی‌آیند. اگر چند سال هم چیزی نفروشند، برایشان مشکلی به‌وجود نمی‌آید، چون می‌دانند بالاخره به خورد ملت خواهند داد. این‌جوری می‌شود که وقتی بنزین ۳ برابر می‌شود، به طرز عجیبی قیمت ماشین نه تنها افت نمی‌کند، بلکه ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش می‌یابد. »

۲۲۳۲۲۵

کد خبر 1330690

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی