جام طلایی ایران بر دستان دختران فلوریست آذربایجان‌غربی


جام طلایی ایران بر دستان دختران فلوریست آذربایجان‌غربی

ارومیه- ایرنا- دبیر هیات شمشیربازی آذربایجان‌غربی گفت: تیم دختران شمشیرباز استان در رشته فلوره با ترکیب چهار ورزشکار ارومیه‌ای بر سکوی نخست مسابقات قهرمانی بزرگسالان ایران ایستاد.

علی نجف‌زاده روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تیم فلوره دختران آذربایجان‌غربی متشکل از الهه قهرمانی، هانیه خوشخواهی، شیدا حسینی و زهرا حیدرزاده، امروز جمعه در دیدار نهایی با پیروزی مقابل تیم تهران برای نخستین بار در رده سنی بزرگسالان بر سکوی قهرمانی ایران جای گرفتند.

وی ادامه داد: در این مسابقات تیم‌های یزد و اصفهان نیز بر سکوی سوم مشترک ایستادند.

وی بیان کرد: در ادامه رقابت‌های قهرمانی شمشیربازی بانوان کشور مسابقات اسلحه اپه در ۲ بخش انفرادی و تیمی هفته آینده به میزبانی شهر تبریز در استان آذربایجان‌شرقی برگزار می شود و تیم آذربایجان‌غربی نیز با ترکیب کامل در آن شرکت خواهدکرد.

دبیر هیات شمشیربازی آذربایجان‌غربی گفت: روز گذشته نیز «الهه قهرمانی و هانیه خوشخواهی» ۲ دختر ملی‌پوش اسلحه فلوره از ارومیه‌ به ترتیب مدال‌های نقره و برنز بخش انفرادی مسابقات قهرمانی بزرگسالان کشور را بر گردن آویختند.

نجف‌زاده افزود: قهرمانی در دیدار فینال با قبول شکست مقابل «سروناز مرتضوی» از تهران بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد و «خوشخواهی» نیز به همراه مریم وهابی از خوزستان بر سکوی سوم مشترک ایستاد و شیدا حسینی دیگر فلوریست ارومیه‌ای در جایگاه هفتم انفرادی قرار گرفت.

وی گفت: مسابقات شمشیربازی قهرمانی بزرگسالان کشور در اسلحه فلوره بانوان به میزبانی تهران در مجموعه ورزشی شهید شیرودی سالن شهید کلاهدوز با حضور ۳۸ فلوریست از ۹ استان طی روزهای ۲۱ و ۲۲ آذر ماه در ۲ بخش انفرادی و تیمی برگزار شد.

دبیر هیات شمشیربازی آذربایجان‌غربی گفت: شهریور ماه امسال تیم فلوره دختران استان با ترکیب هانیه خوش‌خواهی، شیدا حسینی، زهرا حیدرزاده و هلیا اسمعیل‌زاده به مربی‌گری فریما باباپور با برتری مقابل اصفهان در دیدار فینال دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور بر سکوی قهرمانی جای گرفت.

«هانیه خوشخواهی» با ۱۴ سال یکی از پدیده‌های نوظهور شمشیربازی آذربایجان‌غربی و کشور است؛ وی طی سال ۱۳۹۳ در مسابقات شمشیربازی قهرمانی زیر ۱۰ سال ایران با قاطعیت تمامی رقیبان خود را از پیش‌رو برداشت و موفق به کسب مدال طلای این مسابقات شد.
این دختر نوجوان ملی‌پوش حضور در رقابت‌های جایزه بزرگ و کاپ جهانی ۲۰۱۷ ترکیه و صعود تا مرحله یک هشتم نهایی و کسب مقام نخست کشور در مسابقات قهرمانی زیر ۱۰، ۱۲ و ۱۴ سال ایران را در کارنامه خود دارد.

«الهه قهرمانی» متولد سال ۱۳۷۴ است و از ۱۳ سالگی با رشته شمشیربازی در اسلحه فلوره آشنا شد و برای اولین‌بار با کسب مدال برنز قهرمانی کشور در سال ۱۳۹۰ به اردوی تیم ملی دعوت شد.
مدال نقره انفرادی و طلای تیمی مسابقات بین المللی ۲۰۱۱ گرجستان، مدال برنز مسابقات ۲۰۱۵ جوانان آسیا در امارات، مقام چهارمی مسابقات نوجوانان ۲۰۱۰ آسیا در چین تایپه و چندین مقام کشوری را در ویترین ورزشی خود دارد.

هیات شمشیربازی آذربایجان‌غربی یکی از هیات‌های فعال و موفق استان است که با تاسیس خانه شمشیربازی در محل ورزشگاه تختی ارومیه، فعالیت چشمگیری در راستای جذب و تربیت علاقه‌مندان این رشته دارد؛ این هیات فعالیت خود را از سال ۱۳۸۲ آغاز کرد.
طاهر عاشوری، سکینه نوری و الهه قهرمانی سه شمشیرباز باسابقه و ملی‌پوش ارومیه‌ای هستند که مقام‌های متعددی در مسابقات آسیایی، بین‌المللی و کشوری کسب کرده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج