توتال عملیات اکتشاف در بلوک 4 نفت و گاز لبنان را فردا آغاز می‌کند


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (http://www.iribnews.ir/) از بیروت، مجوز اکتشاف نفت و گاز در بلوک شماره ۴ لبنان به شرکت فرانسوی توتال...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از بیروت، مجوز اکتشاف نفت و گاز در بلوک شماره ۴ لبنان به شرکت فرانسوی توتال رسید.
وزیر انرژی لبنان با بیان اینکه عملیات حفر نخستین چاه از این بلوک، فردا توسط شرکت توتال آغاز می‌شود گفت: این حفاری دو ماه طول خواهد کشید و پس از آن اجازه آغاز عملیات اکتشاف در بلوک شماره ۹ نیز صادر خواهد شد.
ندی بستانی افزود:‌ مناطقی از دریای مدیترانه که جزو آب‌های سرزمینی این کشور و دربرگیرنده منابع نفت و گاز است به ۱۰ بلوک تقسیم شده است.
پنج بلوک از این ۱۰ بلوک برای کشف، استخراج و بهره برداری در قالب مزایده به شرکت‌های اروپایی ارایه شده که شرکت توتال فرانسه،‌ ای ان آی ایتالیا و نوواتک روسیه برنده آن شده اند.
وزارت انرژی لبنان در گزارشی اعلام کرد: حجم برآورد شده گاز طبیعی در این کشور ۳۰ تریلیون متر مکعب است که قیمت آن ۱۶۴ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود و حجم برآورد شده نفت نیز ۶۶۰ میلیون بشکه بوده که قیمت تقریبی آن ۹۰ میلیارد دلار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !