روسیه: بحران لیبی باید از طریق مذاکره حل شود


روسیه: بحران لیبی باید از طریق مذاکره حل شود

معاون وزیر خارجه روسیه روز جمعه تاکید کرد که اوضاع لیبی باید توسط مردم خود این کشور و از طریق مذاکره حل شود.

به گزارش مشرق، معاون وزیر خارجه روسیه روز جمعه گفت که بحران در لیبی از جمله موضوعاتی است که محور تمرکز تماس‌های روسیه و ترکیه بوده و این دو کشور به دنبال پیدا کردن یک زمینه مشترک درباره این کشور هستند.

بیشتر بخوانید:

گفتگوی تلفنی اردوغان و پوتین درباره اوضاع سوریه و لیبی

به گزارش اینترفکس،‌ معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: «اوضاع در لیبی باید توسط مردم لیبی و از طریق مذاکرات حل شود.»

لیبی از زمان سقوط «معمر القذافی» دیکتاتور سابق این کشور در اواخر سال ۲۰۱۱، از دودستگی شدید در نهادهای دولتی در شرق و غرب این کشور رنج می‌برد و دو دولت یکی در غرب به ریاست «فائز السراج» وجود دارد که در سطح بین‌الملل به رسمیت شناخته شده و دیگری دولت شرق لیبی و مجلس نمایندگان آن که خلیفه حفتر فرمانده ارتش شرق لیبی نیز به آن وابسته است.

نیروهای حفتر از چهارم آوریل گذشته (پانزدهم فروردین ماه) حملات خود به طرابلس را برای نفوذ به این شهر آغاز کرده‌اند، اما با وجود برخورداری از حمایت‌های تسلیحاتی و مالی امارات، عربستان و مصر هنوز موفق نشده‌اند به این شهر نفوذ کنند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه و «فائز السراج» رئیس دولت وفاق ملی لیبی ۲۷ نوامبر (ششم آذر) دو یادداشت تفاهم در زمینه همکاری امنیتی و مناطق دریایی امضا کردند که با واکنش شدید مصر، قبرس و یونان مواجه شد و متعاقب آن یونان از اخراج سفیر دولت السراج از خبر داد.

نیروهای شرق لیبی تحت امر ژنرال خلیفه حفتر نیز در روزهای گذشته با صدور بیانیه‌ای امضای توافقنامه بین السراج و اردوغان را باطل دانستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نیت کنید و فال حافظ 9 فروردین را بخوانید + فیلم