شورای نگهبان موظف به نظارت بر اجرای صحیح مراحل انتخابات است


شورای نگهبان موظف به نظارت بر اجرای صحیح مراحل انتخابات است

کیش - ایرنا - امام جمعه کیش با اشاره به پایان مرحله ثبت نام و آغاز مرحله احراز صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم گفت:بر اساس قانون اساسی، شورای نگهبان موظف به نظارت بر اجرای صحیح مراحل انتخابات است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده در نماز جمعه کیش افزود: مرحله احراز صلاحیت داوطلبان برعهده هیاتهای اجرایی مستقر در فرمانداریها، استانداریها و وزارت کشور است و طبق اصل ۹۸ و ۹۹ قانون اساسی، وظیفه شورای نگهبان نظارت بر اجرای صحیح مراحل انتخابات است.

وی اضافه کرد، شورای نگهبان درآغاز راه، مستقیما وارد امر احراز صلاحیتها نمی شود بلکه کار در دست هیاتهای اجرایی است و شورای نگهبان پس از اعلام نظر هیاتهای اجرایی، وظیفه ای شبه قضایی دارد و در واقع بنوعی قضاوت می کند و در مجموع مسئول بررسی نظر هیاتهای اجرایی است تا دریابد که آیا هیاتهای اجرایی بطور صحیح به وظایف خود عمل کرده اند یا خیر که این امر به معنای نظارت استصوابی است.

وی ادامه داد: نظارت استصوابی حق مسلم شورای نگهبان است، زیرا این حکم قانون است که یک مجموعه حرف آخر را بزند در غیر اینصورت امور در چرخه دور و تسلسل قرار میگیرد، لذا همه باید قانونمند باشیم و در برابر نظرات شورای نگهبان تمکین کنیم، زیرا این تمکین در برابر قانون است.

امام جمعه کیش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت مرحله تبلیغات از نامزدهای انتخاباتی خواست که از دادن وعده های غیر عملی خودداری کنند، وی دادن قولهای بی جا را خیانت به مردم و قانون دانست.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده، همچنین با اشاره به آغاز بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز و نقش تاثیرگذار آن در جامعه گفت:یکی از مهم ترین بخش های این اجلاس پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی است که مبین توجه ویژه ایشان به نماز است.

خطیب جمعه کیش به سالگرد حمله به منزل رهبر شیعیان نیجریه شیخ زکزاکی از سران کنفرانس اسلامی و دلتمردان کشور خواست با تلاش بیشتر زمینه آزادی وی را فراهم کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بی‌هم‌نفسی