نارضایتی شهروندان خرمدشت تاکستان از واحدهای آلاینده


نارضایتی شهروندان خرمدشت تاکستان از واحدهای آلاینده

قزوین - ایرنا - بخشدار خرمدشت گفت: فعالیت واحدهای صنعتی آلاینده در شهرک صنعتی خرمدشت موجب نارضایتی ساکنان این بخش شده است.

علی اکبر موسوی والا عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متاسفانه فعالیت تعدادی از واحدهای صنعتی آلاینده در شهرک صنعتی خرمدشت باعث شده تا مردم ساکن در این ناحیه از بوی نامطبوع و همچنین پراکنده شدن مواد شیمیایی در هوا اعلام نارضایتی کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون چند مرتبه در این رابطه با مسوولان استان نامه‌نگاری شده ، اظهار داشت: این واحدها شامل تولید ایزوگام، قیر، آسفالت و همچنین فرآوری مشتقات نفتی (گازوییل) هستند که برای برخورد با آنها اطلاعات لازم نیز به سازمان حفاظت محیط زیست استان داده شده است.

موسوی والا با اشاره به اینکه واحدهای آلاینده متاسفانه از هیچ امکانات پیشگیرانه جهت انتشار بوی نامطبوع از جمله فیلتر استفاده نمی کنند، افزود: این واحدهای آلاینده نه به صورت مستمر بلکه در ساعاتی خاص فیلتراسیون دودکش شرکت را آزاد کرده و مواد آلاینده را به بیرون از شرکت هدایت می‌کنند.

بخشدار خرمدشت، حفظ محیط زیست و سلامت مردم ساکن در این ناحیه را مهم برشمرد و گفت: اگرچه اداره کل حفاظت محیط زیست استان با کمبود تجهیزات وسایل تست آلایندگی روبرو است، اما از آنها می‌خواهیم که برای این موضوع اقدامی جدی و اساسی را در دستور کار خود قرار دهند.

بخش خرمدشت از توابع شهرستان تاکستان دارای ۲۳ روستا و یک شهر بوده که در کیلومتر ۶۰ جاده قزوین - همدان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر: تشییع پیکر مرحوم «پرویز داوودی»، معاون اول دولت اول احمدی‌نژاد