لبنان مجوز عملیات اکتشاف نفت و گاز را به توتال داد


لبنان مجوز عملیات اکتشاف نفت و گاز را به توتال داد

بیروت - ایرنا - «ندا بستانی» وزیر نیروی لبنان امروز (جمعه) مجوز آغاز عملیات اکتشاف نفت و گاز در بلوک شماره 4 منابع نفت و گاز این کشور در دریای مدیترانه را به شرکت فرانسوی «توتال» اعطا کرد.

بستانی در جمع خبرنگاران در بیروت گفت: عملیات حفر نخستین چاه از این بلوک، فردا آغاز می شود که ۲ ماه طول خواهد کشید و پس از آن اجازه ی آغاز عملیات اکتشاف در بلوک شماره ی ۹ صادر خواهد شد.

مطابق گزارش وزارت نیروی لبنان، مناطقی از دریای مدیترانه که جزو آب های سرزمینی این کشور و دربرگیرنده ی منابع نفت و گاز است به ۱۰ بلوک تقسیم شده است.

پنج بلوک از این ۱۰ بلوک برای کشف، استخراج و بهره برداری در قالب مزایده به شرکت های اروپایی ارایه شده که شرکت توتال فرانسه، ای ان آی ایتالیا و نوواتک روسیه برنده ی آن شده اند.

به گزارش وزارت نیروی لبنان، حجم برآورد شده ی گاز طبیعی در این کشور ۳۰ تریلیون متر مکعب است که قیمت آن ۱۶۴ میلیارد دلار تخمین زده می شود و حجم برآورد شده ی نفت نیز ۶۶۰ میلیون بشکه بوده که قیمت تقریبی آن ۹۰ میلیارد دلار است.

بر پایه ی این گزارش، درآمد حاصل از فروش نفت و گاز در لبنان می تواند سالیانه نزدیک به ۵۶ هزار دلار برای هر لبنانی سود داشته باشد.

مساله نفت و گاز در لبنان مانند دیگر مسایل تحت تاثیر بحران های سیاسی منطقه ای است و این مساله نیز به این دلیل که هنوز توافقی در مورد تعیین مرزهای جنوبی لبنان صورت نگرفته بود تا کنون بلا تکلیف و معطل مانده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول