نیسان GT-R دیفرانسیل عقب به خیابان‌ها می‌آید


نیسان GT-R دیفرانسیل عقب به خیابان‌ها می‌آید

شرکت تیونینگ JRM اقدام به تولید محدود نسخه‌ی دیفرانسیل عقب از نیسان GT-R کرده است که تنها 23 دستگاه از آن تولید و عرضه خواهد رسید.

نیسان GT-R با وجود سن بالا اما همچنان خودروی فوق العاده به‌شمار می‌رود؛ اما برای آن دسته از علاقه‌مندانی که به دنبال نسخه‌ی خاص از این خودرو هستند؛ بهتر است مدل GT-R50 را فراموش کرده و GT23 را که توسط JRM تیون شده را خریداری کنند. این خودرو بر اساس نسخه‌ی مسابقه‌ای نیسان GT-R با نام GT-R GT1 ساخته شده است؛ اما از نظر قانونی هیچ منعی برای تردد آن در خیابان‌ها وجود ندارد. عرضه‌ی این مدل محدود بوده و JRM تنها ۲۳ دستگاه از آن را تولید خواهد کرد. قیمت این خودروها ۵۰۰ هزار و ۶۲۰ دلار بوده و تحویل آن از سال ۲۰۲۰ به مشتریان آغاز خواهد شد.

شرکت JRM تغییرات عمده‌ای را در GT-R GT1 انجام داده تا GT23 را تولید کند. آن‌ها به‌خصوص در بخش جلویی خودرو تغییرات زیادی را انجام داده‌اند که شامل تغییر موقعیت پیشرانه و جعبه دنده است. سیستم تعلیق خودرو نیز کاملا متفاوت از نمونه‌ی اصلی است. به گفته‌ی JRM در صورت استفاده از تایرهای بدون آج مسابقه‌ای، این خودرو در پیچ‌ها می‌تواند به شتاب جانبی ۲ جی دست پیدا کند.

نیسان GT-R دیفرانسیل عقب به خیابان‌ها می‌آید

محصول JRM همچنان از پیشرانه‌ی V6 نیسان با کد VR38DETT استفاده می‌کند که البته توان تولیدی آن به ۶۵۰ اسب بخار افزایش پیدا کرده است. قدرت این پیشرانه از طریق جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی مسابقه‌ای از نوع سکوئنشال به چرخ‌های عقب انتقال می‌یابد.

نیسان GT23 در مقایسه با خودروی مسابقه‌ای GT-R GT1 ظاهری کاملا متفاوت دارد. JRM در این خودرو از کاپوتی متفاوت با دو ورودی هوای بزرگ استفاده کرده است. گلگیرها نیز تغییر کرده‌اند و در پشت چرخ‌های جلو روزنه‌‌های خروجی هوا تعبیه شده‌اند. در بخش عقب اما شباهت‌های بیشتری با مدل مسابقه‌ای دیده می‌شود به جز خروجی‌های اگزوز که در این مدل در وسط قرار گرفته‌اند. تیونر توانسته با استفاده از مواد سبک وزن، وزن این خودرو را تا ۱۲۷۵ کیلوگرم کاهش دهد.

نیسان GT-R دیفرانسیل عقب به خیابان‌ها می‌آید

نمای داخلی GT23 بسیار به خودروی مسابقه‌ای شباهت دارد. صندلی‌های مسابقه‌ای ابعاد بزرگی دارند و فرمان نیز دارای بخش پایینی صاف مانند خودروهای مسابقه است. غربیلک فرمان این مدل از GTR، از نوع چند منظوره بوده و امکانات زیادی از روی آن کنترل می‌شوند. نشان دهنده‌های این خودرو نیز از نوع دیجیتال و مشابه با خودروهای مسابقه‌ای است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله اسرائیل به سوریه و عراق همزمان با صدای انفجار در ایران