صالحی با محمد ناصری‌فرد نویسنده و هنرمند خمینی دیدار کرد


صالحی با محمد ناصری‌فرد نویسنده و هنرمند خمینی دیدار کرد

سیدعباس صالحی با نویسنده و هنرمند پیشکسوت، محمد ناصری‌فرد دارای دکترای باستان شناسی از کشور مالزی در شهرستان خمین دیدار و گفت‌وگو کرد.

صالحی با محمد ناصری‌فرد نویسنده و هنرمند خمینی دیدار کرد صالحی با محمد ناصری‌فرد نویسنده و هنرمند خمینی دیدار کرد
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی در جریان سفر دو روزه به استان مرکزی با محمد ناصری‌فرد هنرمند خمینی دیدار کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، فرماندار خمین، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی، مدیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد این استان و تنی چند از مسئولان خمین با دو تن از هنرمندان پیشکسوت شهرستان خمین دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از حضور در دیدار با جامعه قرآنی و اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی با حضور در منزل محمد ناصری فرد هنرمند و باستان‌شناس خمینی دیدار کرد.

مـحمد ناصری فرد در شهرستان خمین دیده به جهـان گشود. وی دارای تحصیـلات دکـترای باستان‌شناسی هنر با تجربه شانزده سال پژوهش‌های مستمر میـدانی در غارها و کوه‌های ایــران با پایـی که ترکش خورده، حـدود ۷۵۰۰۰۰ کیلومتر پیــاده و سـواره به عشق سربلـــندی ایــران عزیز راه‌ها رفته؛ مسافتی بیش از ۱۵ دور به گرد کـره زمین و دیگـر نقاط جهان که منتج به کسبدانش تخصصی درخصوص مطالعه برروی نقوش صخره‌ای(نقاشی‌های کهـن درون غارها و کوه‌های ایران و جهان) شده است. وی با دیگـر محافل علمی بیرون از ایران همکاری و تعامل مطالعاتی داشته است.

بیش از۹۰مصاحبه‌ خبری اختصاصی در ارتباط با هنرهای صخره‌ای در ایران، بیرون از ایران و تألیف هفت جلد کتاب در زمینه‌های مختلف شده است که سه جلد از آنها به نام‌های (موزه‌های سنگی- هنرهای صخره‌ای) و نیز کتاب (سنگ نگاره‌های ایران- نمـادهای اندیشه نگـار)، مرتبط با سنگ نگاره‌های ایران و جهان است. قسمت‌هایی از محتوای سریال مستند یازده قسمتی سنگ نگاره‌های تیمره که از شبکه چهار سیما بارها پخش شد، برگرفته از کتاب‌های اشاره شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید