آنکارا در آستانه توافق برای خرید دومین سامانه روسی اس-400


آنکارا در آستانه توافق برای خرید دومین سامانه روسی اس-400

رئیس صنایع دفاعی ترکیه اعلام کرد آنکارا در آستانه توافق برای خرید دومین سامانه دفاع موشکی اس-400 از روسیه است.

آنکارا در آستانه توافق برای خرید دومین سامانه روسی اس-400

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، اسماعیل دمیر، رئیس صنایع دفاعی ترکیه امروز جمعه اعلام کرد که آنکارا در آستانه دستیابی به توافق جدید خرید دومین سامانه S-۴۰۰ از روسیه است و این توافق می‌تواند قبل از آوریل سال ۲۰۲۰، زمانی که اولین بخش از پدافند‌های موشکی آماده استفاده است، به امضا برسد.

دمیر در یک کنفرانس خبری گفت: مذاکرات ترکیه با روسیه در مورد انتقال فناوری و تولید مشترک دسته دوم سامانه دفاعی S-۴۰۰ ادامه دارد.

دمیر اظهار داشت آنکارا هنوز به خرید سامانه دفاعی پاتریوت آمریکا علاقه‌مند است و هیچ شرطی برای مذاکرات ندارد. اما واشنگتن بار‌ها و بار‌ها از ترکیه خواسته است که از خرید اس-۴۰۰ که روابط بین دو متحد ناتو را کاهش داده است، دست بکشد.

سال ۲۰۱۷ آنکارا قرارداد ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون یورویی برای خرید موشک‌های اس ۴۰۰ با روسیه امضا کرد. بلافاصله پس از این قرارداد، آمریکا فشار‌های خود را بر ترکیه تشدید کرد تا از خرید اس-۴۰۰ منصرف شود و سامانه‌های موشکی پاتریوت آمریکا را خریداری نماید.

آمریکا مدعی است این سامانه روسی، خطری برای ناتو به شمار می‌رود و با سیستم‌های نظامی آن سازگاری ندارد. مخالفت ترکیه با این درخواست آمریکا موجب شد واشنگتن آنکارا را از برنامه هواپیما‌های رادارگریز اف-۳۵ خود کنار بگذارد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج