درگذشت صاحب قطعه ماندگار «بهار بهار» /آلبوم محسن چاوشی 26 آذر منتشر می‌شود


مهمترین رویداد‌های موسیقی کشور از تاریخ 16 آذر تا 22 آذر ماه را در این گزارش مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مهمترین رویدادهای موسیقی کشور در هفته گذشته را در این گزارش بخوانید.

پایان مهلت ثبت نام در جشنواره موسیقی فجر

با پایان مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر در ۱۷ آذرماه، ۲۴۰ گروه از طریق فراخوان در این دوره جشنواره ثبت نام کرده اند و سامانه جشنواره ساعت ۲۴ روز ۱۷ آذرماه بسته شد. هیئت انتخاب آثار و گروه‌های سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر در بخش فراخوان، از میان ۲۴۰ گروه متقاضی، گروه‌های منتخب را برای جشنواره انتخاب می‌کنند.

همچنین در بخش مدعو، ۷۰ گروه موسیقی از سوی هیئت انتخاب آثار و گروه‌های سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر مورد بررسی قرار گرفته اند که هیئت انتخاب، گروه‌هایی را از بین آن‌ها انتخاب می‌کند.

درگذشت صاحب قطعه ماندگار «بهار بهار» /آلبوم محسن چاوشی 26 آذر منتشر می‌شود

براساس آیین نامه جشنواره موسیقی فجر، هیئت انتخاب گروه‌ها و آثار جشنواره، وظیفه تعیین و تأیید نهایی گروه‌های شرکت کننده در جشنواره را برعهده دارد که در دو بخش انجام می‌شود؛ یک بخش، بررسی و تأیید درخواست‌های هنرمندان و گروه‌های موسیقی سراسر کشور که بر مبنای فراخوان جشنواره به دبیرخانه ارسال شده است را بر عهده دارد و بخش دیگر، بررسی و تأیید گروه‌های مدعو را انجام می‌دهد.

سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر بهمن ماه امسال به دبیری شاهین فرهت برگزار می‌شود.

تورج شعبانخانی درگذشت

تورج شعبانخانی از خوانندگان و آهنگسازان پیشکسوت موسیقی پاپ که در روز‌های اخیر در بستر بیماری بود، دار فانی را وداع گفت. تورج شعبانخانی از جمله خوانندگانی است که سال‌های متمادی در عرصه موسیقی پاپ به فعالیت و همکاری با هنرمندان زیادی مشغول بوده است. او اگر چه طی سال‌های اخیر فعالیت چندانی در عرصه موسیقی نداشته، اما ترانه‌های او که عمدتاً مبتنی بر قرائت عاشقانه‌های آرام و دلنشین طراحی شده است، مخاطب سخت پسند موسیقی پاپ را نوازش می‌دهد.

ترانه «بهار بهار» از جمله قطعات خاطره ساز و پرطرفدار این خواننده در عرصه موسیقی است. مراسم تشییع پیکر تورج شعبانخانی از آهنگسازان پیشکسوت کشورمان، با حضور جمعی از هنرمندان در تالار وحدت برگزار شد.

محمدعلی بهمنی ترانه سرای کشورمان در ابتدای این مراسم گفت: استاد شعبانخانی ظرفیت‌ها و معرفت‌های زیادی را در موسیقی و اخلاق داشت؛ صدایش هم بسیار دلنشین بود. واقعاً باعث تأسف است که ناصر عبداللهی و تورج شعبانخانی که «بهار بهار» خواندند، از دست دادیم. شرمنده خانواده او هستم؛ از من گله کرده بودند و حق هم داشتند.

درگذشت صاحب قطعه ماندگار «بهار بهار» /آلبوم محسن چاوشی 26 آذر منتشر می‌شود

در ادامه، داودی صدابردار و همکار دیرینه شعبانخانی اظهار کرد: من به عنوان صدابرداری که از اواخر دهه چهل با تورج همکاری داشتم، می‌گویم که تورج داخل و خارج استودیو یکی بود. بیشتر هنرمندان دو چهره بوده اند؛ یک چهره داخل استودیو و دیگری خارج از آن اما شعبانخانی یک رو بود.

عبدالجبار کاکایی از ترانه سرایان کشورمان هم در این مراسم حضور داشت و درباره شعبانخانی گفت: تورج استثنا بود؛ او مدار‌های روانی را شناخت و با آثاری که ساخت، ماندگار شد. هر چند خیلی کار سختی است، اما او شبیه هنرش شد. ما همکاری چندانی با هم نداشتیم، اما بیشترین علاقه در میان آهنگسازان را به تورج داشتم. در دیدار‌های آخر فهمیدم که این علاقه از سوی او هم بوده است.

اکبر آزاد از خوانندگان کشورمان هم بیان کرد: چه درد بزرگی است سفر بی بازگشت دوستان. عزیز دیگری هم بار سفر بست؛ اشخاصی مانند تورج با مرگ تن نمی‌میرند. دوست دارم تورج جانم رفیق روز‌های جوانی ام را در دنیای دیگر ببینم.

تورج شعبانخانی علاوه بر خوانندگی آثار متنوع و متعدد در سبک موسیقی پاپ، در حوزه آهنگسازی و ترانه‌سرایی نیز به صورت جدی فعال بود و برای خوانندگان مطرح این ژانر موسیقی، آثاری ماندگار خلق کرد. شعبانخانی ۱۵ بهمن ۱۳۲۹ در تهران به دنیا آمد و هجدهم آذرماه ۹۸ در سن ۶۹ سالگی درگذشت.

تیزر آلبوم چاوشی منتشر شد

۲۶ آذر آلبوم جدید محسن چاوشی با نام «بی نام» منتشر خواهد شد. پیش فروش نسخه دیجیتالی و فیزیکی این آلبوم از ابتدای هفته آغاز شده است. حالا تیزر آلبوم «بی نام» منتشر شده است که در ادامه می‌توانید این تیزر را مشاهده کنید.

گفتنی است آلبوم «بی نام» یازده قطعه دارد که بخش‌هایی از قطعات این آلبوم پیش از این در صفحه شخصی چاوشی منتشر شده بود. پوستر این آلبوم نیز منتشر شده و واکنش‌های فراوانی در پی داشت.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ضرورت نظارت بیشتر بر واردات آیفون