هدف اسکتبار جهانی، جدایی حوزه و دانشگاه است


هدف اسکتبار جهانی، جدایی حوزه و دانشگاه است

یزد - ایرنا - امام جمعه بهاباد با اشاره به 27 آذر سالروز شهادت آیت الله مفتح که به روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شد، گفت : یکی از توطئه‌های اصلی استکبارجهانی برای تسلط بر ایران اسلامی، جدایی بین 2 نهاد حوزه و دانشگاه است.

حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی در خطبه های این هفته نماز جمعه اظهار کرد : با هوشمندی دانشمندان دینی و علمای اسلام از یک سو و تربیت دینی بسیاری از دانشجویان و استادان دانشگاه ها باعث شد تا شعله‌های کم رنگ این پیوند و ارتباط به خاموشی نگراید.

وی به ضرورت تقویت وحدت حوزه و دانشگاه در گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت : بهترین گفتمان محوری برای وحدت ملی و وحدت نخبگانی که نماد اصلی آن، وحدت حوزه و دانشگاه هستند، تمرکز عِدّه و عُدّه بر هفت گفتمان اصلی و تلقی درست و فهم عمیق و جهاد بایسته برای آن است.

رییس شورای فرهنگ عمومی بهاباد با بیان اینکه وحدت و همکاری این ۲ نهاد باعث شد تا استعمارگران و استکبار جهانی نتوانند به اهداف خود برای بهره‌برداری از دانشجویان به عنوان مدیران آینده کشور دست یابند.

خطیب جمعه بهاباد اظهار کرد: دانشگاهیان و جوانان باید بیشتر با طلاب علوم دینی تفاهم و تعامل داشته باشند و از نقشه‌های دشمنان غافل نباشند و نگذرانند توطئه‌های دشمن ریشه‌دار شود.

ابراهیمی بشکانی با بیان اینکه دستاوردهای بسیاری از وحدت این ۲ نهاد در جهت تامین استقلال و پیشرفت‌های علمی و معنوی برای کشور حاصل شد، افزود : دین و علم بدون یکدیگر کامل نیستند و این شخصیت بزرگوار با ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه، ۲ قطب علمی کشور را به هم پیوند داد.

خطیب جمعه بهاباد تصریح کرد : حوزه و دانشگاه مکمل یکدیگرند و نیازمند وحدت با هم هستند هر ۲ در رهبری به نقطه واحد می رسند یعنی تبعیت از رهبری در ادامه رسالت امامان (ع) و پیشرفت علمی کشور نیاز به هر ۲ قشر دارد.

به گفته وی پیشرفت زمانی قابل دفاع است که در حوزه و دانشگاه وحدت کامل باشد و هر ۲ هم، دشمن واحد دارند و دشمن واحد هر وقت فرصت پیدا کرد دانشگاه را به خاک و خون کشید و هر زمان هم توانست به حوزه تاخت و همچنان هر ۲ با دشمن درگیرند.

وی یادآور شد: وحدت حوزه و دانشگاه باید به شکل عملی دربیاید و از شعار و برگزاری همایش خارج شود، حوزه و دانشگاه به عنوان ۲ بال موثر باید از ظرفیت‌های هم برای پیشرفت کشور استفاده کنند.

امام جمعه بهاباد به برگزاری اجلاس سراسری نماز که در گرگان برگزار شد اشاره کرد و با تاکید بر اقامه نماز اول وقت افزود : یکی از موثرترین راه ها برای کاستن آسیب های اجتماعی ترویج و توسعه فرهنگ نماز است.

رییس شورای فرهنگ عمومی بهاباد با بیان اینکه انسان با خواندن نماز با معبود خود مناجات می کند، افزود: نماز ارتباط قوی با خداوند متعال دارد و انسان به وسیله نماز با خدای خود مناجات می کند.

وی تصریح کرد: نماز تعهدی بین انسان و خداوند متعال است که با خواندن این فریضه الهی می توان در پیشگاه خداوند متعال به نوعی سپاسگزاری کرد.

ابراهیمی بشکانی با بیان اینکه اخلاق، تواضع و ترک گناه از برکات نماز است گفت : نماز بهترین وسیله تکامل و سیر و صعود و قرب به خداست، معراج مومن و ناهی از فحشا و منکر می باشد ، نماز چشمه زلالی از نورانیت و معنویت است.

مرکز شهرستان ۲۰ هزار نفری بهاباد در فاصله ۲۰۰ کلومتری جنوب شرقی شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟