وحدت حوزه و دانشگاه؛ شرط عبور انقلاب از پیچ‌های خطرناک است


وحدت حوزه و دانشگاه؛ شرط عبور انقلاب از پیچ‌های خطرناک است

نماینده ولی فقیه در استان کرمان بیان کرد: هر انسان عاقلی به وحدت میان حوزه و دانشگاه واقف است زیرا هم دانشگاه و هم حوزه برای این انقلاب شهید دادند و از آن دفاع کردند و اگر می‌خواهند انقلاب را از پیچ‌های تاریخی و خطرناک عبور دهند باید این دو قشر در کنار هم باشند و با وحدت این امر مهم صورت می‌گیرد.

حجت‌السلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی ظهر امروز ۲۲ آذرماه در خطبه‌های وحدت بخش نماز جمعه کرمان ضمن دعوت همگان به تقوای الهی گفت: امروز باید به فکر تقوای باشیم و فردا دیر است چرا که این دنیا به سرعت سپری می‌شود و از بین می‌رود و در آخرت هم‌جناحی، دوستی‌ها، خویشاوندی‌ها، پول و ... به درد انسان نمی‌خورد و فقط تقوای الهی به داد انسان می‌رسد.

وی با بیان این مطلب که وعده‌های خداوند تخلف ناپذیرند و اگر در آخرت چیزی خلاف وعده خداوند رخ دهد عدل خداوند زیر سوال می‌رود، اظهار کرد: اگر در مجازات تخلفی اتفاق افتاد و بخششی صورت گرفت خلاف عدالتی گفته شده نیست زیرا کرم، بخشس، رحمت خدای تبارک تعالی هر کدام ممکن است شامل حال افراد شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه در بهشت هرکس به اندازه درجه و مرتبه‌اش پاداش می‌گیرد و در آنجا پیری و فرتوتی رخ نمی‌دهد، عنوان کرد: رفتارهایی مانند خونریزی‌، استعمار، جنگ برسرنفت و ... که رئیس جمهور آمریکا بدنبال آن است در بهشت معنا ندارد و همه در صلح بسر می‌برند و سخنان لغو و بیهوده، تهمت، دروغ، بردن آبروی افراد و ... در دارالسلام وجود ندارد.

وی با یادآوری اینکه روز هوانیروز را پشت سر گذاشتیم، اظهار کرد: خلبانان هوانیروز با شجاعت از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران تحت لوای اسلام و فرامین فرمانده کل قوا مقام معظم رهبری انجام وظیفه می کنند.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه در هفته آینده روز وحدت حوزه و دانشگاه است، عنوان کرد: روز شهادت آیت‌الله مفتح، روز وحدت حوزه و دانشگاه نام گذاری شده است؛ شهید مفتح هم در دانشگاه و هم در حوزه خدمات فراوانی به جامعه علم کشور انجام داد.

وی وحدت میان حوزه و دانشگاه را بسیار مهم دانست و بیان کرد: یکی از بحث‌های مهمی که امروز در حوزه محور شخصیت شهید مفتح مورد سوال است وحدت حوزه و دانشگاه است در اینجا سوال می‌شود وحدت به چه معنا است؟ چرا وحدت؟ هم ضرورت آن و هم دلایلی که آن را اثبات می‌کند و هم در عمل آن چیزی که از این وحدت دیده‌ایم هر کدام آنقدر واضح و روشن است که هر اندیشمندی، متفکری و هر انسان آزاده‌ای به مراتب و موثر بودن این وحدت واقف است.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی بیان کرد: هر انسان عاقلی به وحدت میان حوزه و دانشگاه واقف است زیرا هم دانشگاه و هم حوزه برای این انقلاب شهید دادند و از آن دفاع کردند و اگر می‌خواهند انقلاب را از پیچ‌های تاریخی و خطرناک عبور دهند باید این دو قشر در کنار هم باشند و با وحدت این امر مهم صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: برای رد شدن از مشکلات و گردنه‌های سخت باید حوزه و دانشگاه را که هر دو اندیشمند هستند و گفتمان علمی از جنس هم دارند در کنار یکدیگر قرار گیرند و برای پیشرفت اسلام هر دو قشر باید راه نظریه‌ها را برای یکدیگر باز کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان بیان کرد: این دو مرکز در دنیای امروز هم نسبت به انسان و انسانیت تکلیف دارد و هم نسبت به دستورات الهی تکلیف دارند و این تکلیف نه بر عهده دانشگاه و نه بر عهده حوزه است بلکه هر دو مکمل هم هستند و در کنار هم باید قرار گیرند و یکدیگر را تکمیل کنند تا این تکلیف بزرگ الهی و انسانی یعنی هم خدمت به مردم و هم تلاش کردن برای اینکه سطح معرفتی جامعه را بالا بردن، نیاز به وحدت این دو قشر دارد.

وی با بیان این مطلب که حوزه و دانشگاه تبعیت واحد از مقام معظم رهبری دارند، عنوان کرد: حوزه و دانشگاه از این امت به پا خواسته‌اند عزیرانی که در حوزه و دانشگاه تحصیل می‌کنند هر دو از متن این جامعه و امن واحد هستند و هر دو تابع امامت مسلمین و رهبری جامعه‌اند امامت مسلمین فرامین و منویاتی دارد که هر دو بخواهند به آن جامع عمل بپوشانند، باید در کنار هم قرار گیرند.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی خاطرنشان کرد: حوزه و دانشگاه دشمن واحد دارند که این دشمنان هر زمان که توانست دانشگاه و حوزه را به خون کشیده و بی‌رحمانه به آنها تاختند و به خاک و خون کشیدن دانشجویان در دانشگاه تهران و یورش و تاختن در حوزه علمیه قم از نمونه‌های بارز این دشمنی است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی