امام جمعه ایلام: تخریب رقیب شایسته داوطلبان نمایندگی مجلس نیست


امام جمعه ایلام: تخریب رقیب شایسته داوطلبان نمایندگی مجلس نیست

ایلام- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: داوطلبانی که رقبا یا حزب مخالف خود را تخریب می کنند، شایستگی انتخاب و رفتن به مجلس شورای اسلامی را ندارند و مردم در جریان انتخاب به عملکرد و رفتار کاندیداها و هواداران آنها دقت نظر کافی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر ایلام گفت: داوطلبان باید فقط خود، توانایی، برنامه ها، اهداف، اقدامات مد نظرشان را به مخاطبان معرفی کنند و در صدد تخریب دیگر رقبا نباشند.

وی افزود: همچنین باتوجه به شرایط نامساعد و نامطلوب معیشتی و اقتصادی جامعه کاندیداها نباید برای تبلیغات ریخت و پاش و هزینه های آنچنانی کنند بلکه با درک شرایط موجود جامعه هزینه های تبلیغات انتخابات را به حداقل ممکن برسانند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار یادآور شد: مردم هیچگاه به نماینده ای که در تبلیغات جانب اعتدال را رعایت نکند و مراعات وضع جامعه را نداشته باشد رای نمی دهند چرا که این فرد نماینده شایسته ای برای قشر ضعیف و متوسط جامعه نخواهد بود.

وی اضافه کرد: سرنوشت جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدای شکل گیری تاکنون توسط مردم و در قالب مشارکت در انتخابات برای انتخاب کاندیدای مورد نظر خود رقم خورده و این موضوع بیانگر مردمی بودن جمهوری اسلامی و توجه خاص نظام به مبنای مهم مردم سالاری دینی در کشور است.

وی گفت: مردم و نقش کلیدی انها در انقلاب همواره مد نظر امام راحل و مقام معظم رهبری بوده و مردم نیز این اعتماد امام و رهبری را با حضورهای حماسی خود در صحنه های حساس چون انتخابات پاسخ داده اند.

خطیب جمعه ایلام اظهار داشت: مردم هیچ کشوری در دنیا به اندازه مردم جمهوری اسلامی ایران پای صندوق های رای نرفته و مشارکت عمومی در انتخابات نداشته اند و این موضوع اهمیت حضور مردم در صحنه ها و مردمی بودن جمهوری اسلامی را اثبات می کند.

وی همچنین از اعضای شوراهای نظارت بر انتخابات نیز خواست بدون هرگونه جانبداری حزبی، قومی، قبیله ای، حب و بغض و تنها بر اساس چارچوب و معیارهای قانون صلاحیت کاندیداها را بررسی و تایید یا رد کنند.

وی در ادامه با سالروز شهادت شهید مفتح مبتکر اتحاد حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: ۲ مرکز علمی حوزه و دانشگاه تاثیر بسیار ژرفی بر جامعه دارند و اتحاد و نزدیکی این مراکز علمی جامعه را از لحاظ علوم مختلف و دانش پژوهان رشته های مختلف پخته می کند.

امام جمعه ایلام با اشاره به بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز در استان گلستان نیز اظهار داشت: نماز به عنوان یک امانت الهی با وجود اهمیت زیادی که دارد اما در جامعه اسلامی ما مغفول مانده و باید والدین بچه ها را با این فریضه مهم خداوند مانوس کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا