امام جمعه تبریز: تحریم‌ها به آخر خط رسیده است


امام جمعه تبریز: تحریم‌ها به آخر خط رسیده است

تبریز- ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: ‌پس از خروج آمریکا از برجام تحریم های ظالمانه این کشور بر ضد ایران افزایش یافته اما این تحریم‌ها تاثیر خود را از دست داده و به آخر خط رسیده است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز اظهار کرد: ‌در روزهای گذشته آمریکا ۲ شرکت دیگر ایرانی را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد اما همه می‌دانیم که این تحریم‌ها اثرگذاری خود را از دست داده است.

وی همچنین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص بودجه سال ۱۳۹۹ کشور و ارایه آن توسط دولت به مجلس شورای اسلامی، گفت: بودجه سال آینده دارای ایراداتی است ‌که یکی از ایراداتش بودجه بندی معیوب و نامتوازن است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: البته دولت از سال گذشته به کمک کارشناسان اقتصادی برای اصلاح ساختار بودجه بندی اقدام کرده است.

‌ وی ادامه داد: ‌اما مهمترین تفاوت بودجه سال ۹۹ این است که عمده بودجه عمومی کشور از نوسانات احتمالی نفت در امان خواهد بود ‌ ولی در برخی از درآمدها با چالش هایی روبرو است اما درآمدهایی که از فروش نفت به دست می آید صرف پیشرفت طرح‌های عمرانی خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: ‌به هر ترتیب آنچه که ضرورت دارد بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم آسیب پذیر جامعه است .

وی ادامه داد: هرچند مسوولان در خصوص بهبود وضعیت معیشتی مردم سخن گفته اند اما با افزایش یارانه و یارانه معیشتی تغییری در وضعیت اقتصادی آنها به وجود نمی آید.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: دولت ضرورت دارد سیاست های غیر تورمی را در بودجه بگنجاند با این شرایط افزایش قدرت خرید مردم افزایش می یابد.

حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه گرانی غوغا می کند، ‌ ادامه داد: گفته شده بود با افزایش قیمت بنزین گرانی نخواهد شد بر این اساس از دولت مجلس و کمیسیون تلفیق انتظار داریم با استفاده از نظرات کارشناسان اقتصادی، ‌ پیشنهادات، نظرات و راهکارهای متناسب با شرایط موجود اقتصادی‌ و سیاست های کلان کشور برای اصلاح ساختار بودجه بندی و بودجه ریزی کشور تلاش خود را به کار ببندند.

وی اظهار کرد: بر این اساس مدیریت کلان کشور با کمترین چالش روبرو می شود تا سال آینده شاهد رشد اقتصادی و بهبود وضعیت معیشتی مردم باشیم.

وی همچنین با اشاره به رعایت تقوا در انتخابات گفت: از مصادیق تقوا، تقوای انتخاباتی است بر این اساس انتظار داریم نامزدهای مجلس فقط خودشان را معرفی کنند و دیگران را تخریب نکنند.

وی با بیان اینکه تلاش کنیم نامزدهایی را که شورای نگهبان تایید می‌کند اصلح آنها را انتخاب کنیم، ادامه داد: ‌ نامزدهایی که معتقد به منویات مقام معظم رهبری، اعتقاد بیشتر به نظام و انقلاب هستند را انتخاب کنیم.

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران متکی به آراء عمومی بوده و این شرایط را خداوند مقرب کرده است، گفت: تجربه نشان داده در مقاطع مختلف انقلاب هر جا که مردم پای کار بودند امور به خوبی پیش رفته است و در انتخابات مختلف گذشته چنین بوده و همچنان در انتخابات پیش رو نیز استمرار خواهد داشت.

امام جمعه تبریز همچنین با گرامیداشت سالگرد شهادت آیت الله دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: آیت الله دکتر مفتح با روحیه خستگی ناپذیر، عالم ربانی و فرزانه حوزه و دانشگاه بود که روز شهادت این شهید سرافراز به حق روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: ‌برای جلوگیری از نفوذ دشمن به دانشگاه ها و حوزه باید وحدت خودمان را افزایش دهیم و تقویت علوم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تولید علوم بومی، تحقق تمدن اسلامی ‌و تحقق سبک زندگی اسلامی در سایه وحدت حوزه و دانشگاه کسب می شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: ‌ با وحدت حوزه و دانشگاه ارزش‌های دینی و معنوی در دانشگاه‌ها حاکم می‌شود.

حجت الاسلام آل هاشم در ادامه خواستار نهادینه شدن فرهنگ گفتمان سازی در دانشگاه ها شد.

امام جمعه تبریز با اشاره به وضعیت شیخ ابراهیم زکزاکی روحانی شیعه در نیجریه و درخواست فرزند وی‌، گفت: ‌ ۶ پسر شیخ زکزاکی شهید شده اند و یک پسر باقی مانده اش از مردم ایران و مسلمانان دنیا خواسته پدرش را به خاطر وضعیت نامساعد جسمانی بیمارش دعا کنند و مجامع بین المللی را برای آزادی شیخ تحت فشار قرار دهند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم ادامه داد: بر این اساس از مجامع بین المللی می خواهیم شیخ زکزاکی و همسرش را از نیجریه برای معالجه خارج کنند و از رییس جمهوری نیجریه نیز می خواهیم برای آزادیشان اقدام کند.

‌ وی ‌ با اشاره به اینکه سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در نماز جمعه تبریز شرکت دارد، از دستگاه دیپلماسی کشور خواست برای آزادی شیخ زکزاکی و همسرش تلاش بیشتری انجام دهد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین انتقال شیخ زکزاکی به زندان شهر «کارونای» نیجریه را محکوم کرد و آزادی سریع و بدون قید و شرط این روحانی شیعه از زندان را خواستار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری