کاندیداهای تأیید صلاحیت‌شده همواره زیر ذره‌بین شورای نگهبان باشند


کاندیداهای تأیید صلاحیت‌شده همواره زیر ذره‌بین شورای نگهبان باشند

امام جمعه اهواز با بیان اینکه، کاندیداهایی که تأیید صلاحیت می‌شوند باید تا پایان زیر ذره‌بین شورای نگهبان باشند، گفت: اگر کاندیدایی بخواهد سفره بیندازد و با این کارها مردم را فریب دهد، حتماً احساس کرده وقتی به مجلس راه پیدا کرد می‌تواند چند صد برابر دربیاورد و به این ملاحظه سفره پهن می‌کند و این موضوع بهترین دلیل برای رد صلاحیت او است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدنبی موسوی فرد، امروز ۲۲ آذر در خطبه‌های نماز جمعه اهواز ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: همه کمالات انسان محصول عبودیت است. بر اساس آیات قرآن کریم، حب دنیا ریشه بدبختی‌های انسان است و در اینجا باید دقت کنیم که بین بهره گیری از امور دنیا با حب دنیا ملازمتی وجود ندارد و امور دنیوی ابزاری است تا انسان به آخرت خود رسیدگی کند.

وی ادامه داد: بر اساس روایات بهره گیری از دنیا سه شرط دارد؛ حلال باشد، مشروع و معقول باشد، زیاده روی و اسراف در آن نباشد؛ این نحوه صحیح بهره‌برداری از دنیا است و اولیای الهی با بهره‌گیری صحیح از دنیا به مقام قرب الهی رسیدند.

به گزارش ایسنا، موسوی فرد در خطبه دوم نماز جمعه، با بیان اینکه جنگ نرم یکی از انواع جنگ است که اقسام متعددی دارد، افزود: یک قسم آن جنگ شناختی و ادراکی است. در جنگ شناختی، تمرکز دشمن روی ذهن و باور و بینش انسان است. در این جنگ که مرحله پیشین تغییر رفتار است، اعتقاد انسان مورد هجمه قرار می گیرد و اولین کار دشمن در این جنگ، ایجاد تردید و ابهام در باورها و نگرش‌ها است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، جنگ روانی را مرحله پیشرفته جنگ شناختی عنوان کرد و گفت: قداست زدایی، اعتمادزدایی بین مردم و حاکمیت، اعتبار زدایی، مشروعیت زدایی و در نهایت امیدزدایی از جمله اهداف جنگ شناختی است. هدف نهایی آنها ناکارآمدنمایی و روی‌گردانی مردم و در نهایت از بین بردن سرمایه اجتماعی انقلاب است که بعد از خدا و اهل بیت(ع) به مردم تکیه دارد.

امام جمعه اهواز با تأکید بر اینکه مردم سرمایه اجتماعی انقلاب اسلامی هستند و باید مطالبات به حق آنها برآورده شود، افزود: گاهی مردم مطالبه به حق دارند؛ به طور مثال در پروژه مترو اهواز، ۱۹ ماه است که حقوق کارکنان پرداخت نشده، همچنین خیلی از مردم هم می‌گویند که فرزندشان بیکار است؛ همه اینها سبب می‌شود سرمایه اجتماعی را از دست بدهیم.

وی تصریح کرد: در مساله اعتراض‌ها، یک عده اغتشاشگر بودند و حرکت آنها برنامه ریزی شده بود که هدفشان امیدزدایی است. جوانی که از ادامه تحصیل و پیدا کردن جایگاهی در جامعه ناامید شد، نقطه‌ای است که دشمن برای آن تلاش می‌کند. اگر دشمن بخواهد در جنگ اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و نظامی به نتیجه برسد، نقطه اولش، تصرف خاکریز اول یعنی باورها و افکار ما است.

موسوی فرد ادامه داد: اگر دشمن بتواند با کاستن باورهای دینی و بدبینی به دین و انقلاب، منافع فردی را بر منافع جمعی تقدم ببخشد، جنگ را برده است. ابزارها در جنگ شناختی، اطلاعات تحریف شده است و فضای مجازی در این زمینه از بمب اتم بدتر عمل می‌کند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در بخش پایانی سخنان خود در خصوص انتخابات پیش‌رو گفت: شورای نگهبان خود را مهیا کند که مثل قبل باز عمل نکند. تا کی باید لیبرال‌ها و غرب‌گرایان یک طرف آرای مردم باشند و انقلابی‌ها یک طرف؟

امام جمعه اهواز با بیان اینکه صف‌بندی‌ها در انقلاب توسط امام راحل مشخص شده است، تاکید کرد: شورای نگهبان انقلابی‌ها را شناسایی و آنها را تایید کند، نه آنهایی که سی، چهل سال وبال انقلاب بوده‌اند. وقتی کسی صلاحیتش تایید شد، تا پایان باید زیر ذره‌بین شورای نگهبان باشد. اگر کاندیدایی بخواهد سفره بیندازد و با این کارها مردم را فریب دهد، این کاندیدا حتماً احساس کرده وقتی به مجلس راه پیدا کرد می‌تواند چند صد برابر دربیاورد و به این ملاحظه سفره پهن می‌کند؛ همین کارها و سفره پهن کردن‌ها، بهترین دلیل برای رد صلاحیت او است. لذا باید قاطع در کشور عمل شود تا مردم احساس ناامیدی نکنند. شورای نگهبان اگر کاندیدایی را با اینگونه عملکرد دید، با قاطعیت او را رد صلاحیت کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


توزیع 35 هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرم...