اردوغان: امروز با حمله ای با حس گرفتن انتقام هزاران سال پیش ، روبرو هستیم


اردوغان در مراسم اهدای جوایز بزرگ فرهنگی هنری ریاست جمهوری که در مرکز کنگره و فرهنگ ملت در بش تپه برگزار گردید، سخنرانی کرد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ابراز داشت: " امروز با حمله ای با حس انتقام هزاران سال پیش ، روبرو هستیم."

اردوغان در مراسم اهدای جوایز بزرگ فرهنگی هنری ریاست جمهوری که در مرکز کنگره و فرهنگ ملت در بش تپه برگزار گردید، سخنرانی کرد.

رئیس جمهور اردوغان تاکید کرد، هنگامی که مهد تمدنهای قدیمی در جغرافیایی مانند بغداد، دمشق و حلب با خاک یکسان میشد، در پاریس، لندن، رم و برلین، همه سکوت کردند.

اردوغان با یادآوری اینکه در جنگهای اول و دوم خلیج ، میراث تاریخی و فرهنگی عراق یا ربوده شد و یا تخریب گردید، به این نکته که همین وقایع و همین وحشت در افغانستان و سوریه نیز رخ داد، اشاره کرده و تاکید نمود، هدف نه تنها انسانها، بلکه نابودی تاریخ و فرهنگی هزاران ساله نیز بود.

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به اینکه خصوصیت مشترک همه تمدنهای جغرافیایی که در آن زندگی میکنیم، برتری در مقابل غرب میباشد، گفت: "امروز گویی با حمله که با حس انتقامجویی از هزاران سال پیش انجام میگردد، روبرو هستیم. کسانی که بوسنیایی های مسلمان را به قتل رسانده، از قلمشان خون ونفرت چکه میکند، امروز جایزه نوبل ادبیات را دریافت کردند و متاسفانه به غیر از چند تن، هیچ کسی در مقابل این رفتارها، واکنش نشان نداد. آیا همین رفتار در مقابل اهدای جایزه نوبل به فردی که به عنوان مثال 100 هزار انگلیس، المان، فرانسوی، ایتالیایی و نروژی را به قتل رسانده است، به همین شکل تکرار میشد؟ هیچ فکر نمیکنم. این حقایق نشان میدهد، ما تا زمانی که نتوانیم در بخشهای فرهنگی وهنری نام خود را بر زبانها بیاوریم، نخواهیم توانست حتی از حق زندگی خود دفاع کنیم ."

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ترکیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق