امام جمعه موقت شاهرود: حوزویان و دانشگاهیان مکمل هم هستند


امام جمعه موقت شاهرود: حوزویان و دانشگاهیان مکمل هم هستند

شاهرود- ایرنا - امام جمعه موقت شاهرود گفت : وحدت حوزه و دانشگاه برای رشد و بالندگی جامعه ضرورت دارد و حوزویان و دانشگاهیان مکمل هم هستند.

حجت الاسلام احمد نظری در خطبه های این هفته نماز جمعه در مدرسه قلعه شاهرود افزود: علم و پژوهش در دین اسلام ارزش و جایگاه ویژه دارد و تکرار ۷۷۵ بار واژه علم و مشتقات آن در قرآن مجید گواه این امر است .

وی با بیان اینکه علوم در قرآن به سه دسته علوم طبیعی یا تجربی،علوم انسانی و علوم دینی و معارف تقسیم شده اند تاکید کرد: تقسیم بندی علم به دینی و غیردینی نادرست است و همه علوم دینی است و ریشه در قرآن دارد.

خطیب موقت نماز جمعه شاهرود ادامه داد: ارزش علوم باهم متفاوت است و درنتیجه همه علوم به سوی یافتن عظمت الهی می رسند.

نظری گفت: دانشمندان و دانش پژوهان حوزه و دانشگاه باید برای رسیدن ایران اسلامی به مرجعیت علمی دنیا در آینده نزدیک هدفگذاری کنند.

وی اقتدار ،اقتصاد و استقلال کشور را در گروی رشد و تعالی علمی برشمرد و افزود: نتیجه علوم حوزه و دانشگاه باید برای جامعه مفید ومرتفع کننده مشکلات آن باشد.

امام جمعه موقت شاهرود گفت: ۲۷ آذر روزجهانی عاری از خشونت نامگذاری شده که امید است جهان از این روز بهره‌مند باشد و همانند شعارهای حقوق بشر ،دموکراسی ودیگر شعار های زیبا برای فریب افکار عمومی استفاده نشود.

به گفته او دین اسلام با خشنونت و جنگ به شدت مخالف است و برای حیوانات و حمایت از آن ها نیز دستور ویژه دارد ولی در قرآن بر دفاع تاکید می کند.

امام جمعه موقت شاهرود افزود: دنیای استکبار چرا نمی گذارد ملت های آزاده دنیا همانند ایران اسلامی روی پای خود بایستند ،البته به رغم تشدید تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران، این توطئه ها با تکیه بر نیروی جوان و توان داخلی خنثی خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !