امام جمعه دامغان: دشمن به دنبال برهم‌زدن امنیت داخلی ایران است


امام جمعه دامغان: دشمن به دنبال برهم‌زدن امنیت داخلی ایران است

سمنان- ایرنا- امام جمعه دامغان گفت: دشمن در فتنه اخیر بعد از افزایش قیمت بنزین، نشان داد به دنبال گذشتن از خط قرمز ایران یعنی امنیت داخلی است.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسینیان در خطبه های نماز جمعه در مصلای امام خمینی(ره) دامغان، حادثه فتنه بعد از افزایش قیمت بنزین را جریان امنیتی در کشور دانست و گفت: عمق حوادث اخیر بیشتر از فتنه های قبل بود چرا که انگلیس و آمریکا به دنبال آن بودند تا به خط قرمز ایران لطمه وارد کنند که این خط قرمز، همان امنیت داخلی کشور است.

وی ادامه داد: مردم ایران گرفتار مشکلات اقتصادی، تورم،گرانی و رکود بازار هستند اما می توانند حقوق خود را مسالمت آمیز بیان کنند و با آگاهی بعد از موج سواری دشمن از اعتراض ها، صف خود را از آشوبگران جدا کردند.

حسینیان اظهار داشت: موج سواری دشمن از اعتراض های اخیر و ایجاد آشوب در کشور نشان داد که دشمن بیدار و به دنبال فرصت است که در این راه آشوبگران آموزش دیده خود را فعال کرد تا با کشته‌سازی، آتش سوزی، تخریب اموال عمومی و هجمه به مردم، امنیت را نشانه گیری کنند.

وی اضافه کرد: ائمه جمعه همواره به دنبال گفتمان سازی در کشور هستند تا به عنوان یک نهاد مردمی، با تببین موضوع مشکلات ریشه یابی و رفع شود.

حسینیان افزود: هماهنگی اغتشاش ایران، عراق و لبنان مثلثی بود که صاحبان فکر و اندیشه باید آن را مورد بررسی قرار دهند.

وی بی‌توجهی به نسل آینده را یکی از مشکلات کشور دانست و گفت: دهه ۶۰ مردم به افزایش جمعیت تشویق شدند که در پی آن دانشگاه ها و مدرسه ها افزایش یافت و اکنون همین کودکان نسل گذشته به دوره جوانی رسیدند، ازدواج کردند و بدون شغل زندگی می کنند که باید با تحلیل دقیق بر این موضوع ها، ناهنجاری های کشور کنترل و مشکلات رفع شود.

حسینیان به انتخابات پیش رو در کشور اشاره کرد و گفت: همه مردم باید با شرکت در انتخابات، حس وظیفه شناسی خود را تقویت کنند تا نمایندگان خوبی انتخاب شوند که بتوانند مشکلات را از جامعه رفع کنند.

وی بیان کرد: دشمن نیز بداند که همه این مشکلات داخلی خانوادگی است و اجازه نخواهیم داد بیگانگان روی موج اعتراض مردم سوار شوند و کشور را به نابودی بکشند.

وی به وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: دو نهاد دانشگاه و حوزه کار ساخت انسان های عالم و متعهد را برعهده دارند که حوزه برای تبلیغ دین و نوآوری در مباحث دینی و فهم مسائل روز و دانشگاه ها برای نظارت بر امور کشور و به دنبال آبادی هستند که باید همزمان با وحدت این ۲ نهاد، دین و دنیای مردم آباد شود.

حسینیان به شرایط شیخ زکزاکی اشاره کرد و افزود: شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجیریه در شرایط وخیم جسمانی و مشکلات روحی اعم از شهادت فرزندان و نابودی زندگی، توسط دولت حق‌ستیز به حبس ظالمانه برگشته است.

امام جمعه دامغان تصریح کرد: وقایع عراق و حوادت اخیر در نجف و کربلا برای شیعه نگران کننده است که امیدواریم با هوشیاری مردم و بیان حکیمانه مرجعیت،بار دیگر امنیت به این کشور بازگردد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی