خرید جدید اپل از پیشرفت بزرگ بعدی در آیفون ها خبر می دهد


طبق گزارشی که روز گذشته بلومبرگ منتشر کرده است اپل یک شرکت انگلیسی به نام Spectral Edge را خریداری کرده؛ استارتاپی که تکنولوژی توسعه یافته توسط آن می تواند کیفیت تصاویر گرفته شده با آیفون را به میزان چشمگیری بهبود بدهد. Spectral Edge در واقع یکی از پروژه های تحقیقاتی انجام شده توسط دانشگاه East Anglia بود که در ادامه...

خرید جدید اپل از پیشرفت بزرگ بعدی در آیفون ها خبر می دهد
طبق گزارشی که روز گذشته بلومبرگ منتشر کرده است اپل یک شرکت انگلیسی به نام Spectral Edge را خریداری کرده؛ استارتاپی که تکنولوژی توسعه یافته توسط آن می تواند کیفیت تصاویر گرفته شده با آیفون را به میزان چشمگیری بهبود بدهد.
Spectral Edge در واقع یکی از پروژه های تحقیقاتی انجام شده توسط دانشگاه East Anglia بود که در ادامه به شکل یک استارتاپ درآمد و دست اندرکاران آن توانستند نوعی تکنولوژی عکاسی محاسباتی را توسعه دهند که می تواند دیتا را از لنز استاندارد و لنز مادون قرمز بگیرد و با کمک آن کیفیت عکس ها را بهبود بدهد.
در ادامه می توانید حاصل کار این تکنولوژی را مشاهده نمایید؛ تصویری که ظاهرا با یک دوربین استاندارد گرفته شده در مقایسه با عکسی از طریق تکنولوژی Spectral Edge بهبود داده شده است. همانطور که مشاهده می کنید رنگ ها در تصویر دوم زنده تر و غنی تر هستند.
خرید جدید اپل از پیشرفت بزرگ بعدی در آیفون ها خبر می دهد
با توجه به داغ تر شدن رقابت دوربین در تلفن های هوشمند به راحتی می توان دریافت که چرا اپل قصد خرید شرکتی را داشته که تکنولوژی ابداعی آن می تواند عکس ها را تا این اندازه بهبود بدهند. با این حال فعلا مشخص نیست که آیا اپل این تکنولوژی مادون قرمز را در آیفون های آتی اش به کار می گیرد یا خیر اما همیشه این احتمال وجود دارد.
از طرفی، اپل گاهی اوقات اقدام به خرید شرکت ها می کند تا صرفا از نیروهای با استعداد و زبده آنها استفاده کند و در نتیجه این احتمال هم وجود دارد که اپل از تیم Spectral Edge برای پیشبرد دیگر پروژه های عکاسی خود کمک بگیرد. شاید بد نباشد اشاره کنیم که غول تکنولوژی کالیفرنیایی تا بحال توضیحی در رابطه با دلایل خرید شرکت های مختلف ارائه نکرده و گاهی اوقات سال ها طول می کشد که نتیجه این خریدها را در محصولات آن ببینیم.
مشخص نیست که اپل Spectral Edge را در ازای پرداخت چه مبلغی خریداری کرده اما این شرکت سال گذشته مبلغ ۵.۳ میلیون دلار را در دور نخست فرایند جذب سرمایه اش جمع آوری کرد و در نتیجه بعید به نظر می رسد که رقم پرداختی توسط اپل چندان بالا باشد. در حال حاضر شرکت های متعددی با ابعاد و اندازه این استارتاپ وجود دارند که به اپل پیوسته اند و همانطور که تیم کوک پیشتر در مصاحبه با CNBC گفت اپل هر دو تا سه هفته یکبار شرکت جدیدی را خریداری می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)