سرطان لوزالمعده در کمین گیاه‌خواران


سرطان لوزالمعده در کمین گیاه‌خواران

گیاه خواری نوعی رژیم غدایی که همه ما این روزها نام آن را زیاد می شنویم؛نوعی برنامه غذایی که اگر با کنترل و مشورت پزشک صورت گیرد می تواند فعلی مفید برای بدن باشد اما اگراین امر تنها حاصل یک  ژست حمایت از حیوانات باشد چه مضراتی برای بدن دارد؟

اتاق خبر 24:

گیاه خواری برنامه و روش های مختلفی دارد اما وجه مشترک تمام آن ها حذف کامل انواع گوشت از برنامه غذایی است.این نوع رژیم که این روزها محبوبیت بسیار زیادی در سراسر دنیا کسب کرده می تواند به خاطر سلامت کامل تر بدن،نوعی رژیم لاغری،حمایت از حیوانات و دلایلی از این قبیل باشد.

کسانی که یک شبه تصمیم میگرند رژیم غذایی خود را تغییر داده و یک ماده غذایی که تاکنون مصرف می کردند را از هرم غذایی خود به صورت ناگهانی هر چند طولانی مدت حذف کنند با مشکلات جدی از قبیل کمبود پروتئین، B12، کلسیم، ویتامین D دچار می‌شوند.

به گزارش دیلی میل:«یک زن 24 ساله که به تازگی شروع به گیاه خواری کرده بود هر از گاهی دچار سرگیجه می شد او با مراجعه به پزشک متوجه این مسئله شد که عامل سرگیجه های او سبک غلط برنامه غذایی است اما با این حال به رژیم غذایی خود ادامه داد سرانجام او در سن 32 سالگی در اثر مشکلات متعدد از جمله درد های شدید در ناحیه شکم و لوزالمعده دوباره به پزشک متخصص مراجعه کرد پزشکان از نتایج آزمایش های این زن شوکه شدند؛ این زن دچار نوعی سرطان نادرلوزالمعده شده بود که علت آن کمبود آهن و و نوع خاص پروتئین موجود در گوشت می باشد».

کم خونی و عدم تولید گلبول قرمز که گاها در بعضی افراد تنها از طریق مصرف گوشت قرمز جبران می شود؛ می تواند عامل بروز انواع نادر و خاص بیماری ها شود که مکان ابتلا به آن هم هرچند کم ولی وجود دارد.

لذا برای اجرای چنین تصمیم مهمی ضمن انجام آزمایش های مربوطه باید تحت مراقبت پزشک متخصص نیز بود.

هر چند این سبک زندگی فواید بسیار نیز وجود دارد و میوه و سبزی‌ها در برنامه غذایی اهمیت زیادی دارند افراد به مصرف غلات به‌خصوص غلات سبوس‌دار رو می‌آورند، افراد سالم‌تری هستند همچنین پایین آمدن اوره، کلسترول و چربی خون و پاکسازی بدن از مواد از دیگر نتایج آن است.اما صرف نظر از تمام فواید این رژیم باید توجه داشت که رژیم گیاه خواری برای برخی افراد مناسب نیست به خصوص گروه های آسیب پذیر مانند زنان باردار و شیرده، کودکان، نوجوانان و ورزشکاران.

منبع: ریشه


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا