برگزاری مسابقات کشتی جام باشگاه های جهان نشان از قدت ایران در شرایط تحریم دارد


برگزاری مسابقات کشتی جام باشگاه های جهان نشان از قدت ایران در شرایط تحریم دارد

امام جمعه بجنورد با اشاره به برگزاری مسابقات کشتی جام باشگاه های جهان در بجنورد گفت: برگزاری این مسابقات در ایران نشان از قدرت ایران در شرایط تحریم دارد.

حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی در نماز عبادی و سیاسی جمعه با بیان اینکه این مسابقات از تاریخ 25 تا 29 آذرماه سال جاری برگزار می شود، اظهارکرد: برپایی این مسابقات در ایران مشت محکمی بر دهان آمریکا و اروپایی ها است که می توانیم حتی در تحریم ها نیز رویدادهای بین المللی را مدیریت کنیم.

وی افزود: این رویداد علاوه بر اینکه نام خراسان شمالی را مدیریت می کند، سبب توسعه این استان نیز می شود و همچنین موجب نشاط اجتماعی در جامعه و جوانان شود.

یعقوبی در ادامه با اشاره به فرارسیدن روز وحدت حوزه و دانشگاه نیز بیان کرد: وحدت میان حوزه و دانشگاه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی وجود داشت و یکی از عوامل پیروزی انقلاب اسلامی بود و این امر بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در دوران هشت سال دفاع مقدس جلوه وحدت میان حوزه و دانشگاه به خوبی به چشم می خورد، ادامه داد: وحدت میان این دو قشر سبب شده تا آن ها به مناطق محروم بروند و در محرومیت زدایی و توسعه مناطق کمک های ارزنده ای داشته باشند.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب باید وحدت میان حوزه و دانشگاه عمق بیشتری پیدا کند و گفتمان وحدت حوزه و دانشگاه بر محور بیانیه گام دوم انقلاب قرار گیرد.

وی تاکیدکرد: امروز حوزه و دانشگاه باید در دو محور کار کنند، بطوریکه دانشگاه باید تولید علم و حوزه تربیت انسان داشته باشد و در حقیقت حوزه و دانشگاه همانند دو بالی هستند که موجب عزت، قدرتمندی و توسعه می شوند و باید پایان نامه های دانشجویی نیز به این سمت و سو پیش رود.

یعقوبی در ادامه خطبه های نماز جمعه گفت: مسئولان در صحنه های بین المللی باید هوشیار باشند که گول نخورند چراکه آمریکا و اروپا می خواهد برجام دیگری را برای ملت ما رقم بزنند و چراغ های سبز آن ها نیز روشن شده است.

وی افزود: آن ها در آتش اغتشاش سوختند و نتوانستند به اهداف خود برسند در نتیجه در تلاش هستند تا از راه دیگری وارد شوند.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: اروپا پیاده رو آمریکا است و اگر کشوری مانند فرانسه مدیریت داشت خیابان های خود را مدیریت می کرد و درخواست های به حق مردم خود را پاسخ می داد.

وی به جامعه معلولان خراسان شمالی نیز اشاره و اظهارکرد: مدیریت شهری بجنورد به فکر معلولان باشد، مدیران شهری تاکنون برای سوار شدن معلولان به اتوبوس ها چه کرده است؟ برای رفت و آمد نابینایان چه خدماتی را ارائه داده است؟ و چند سالن ورزشی را برای جامعه معلولان ساخته است؟

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...