دسته کنترلر کنسول Xbox Series X همراه با یک دکمه اشتراک گذاری عرضه می‌شود


دسته کنترلر کنسول Xbox Series X همراه با یک دکمه اشتراک گذاری عرضه می‌شود

مایکروسافت امروز و در حاشیه مراسم The Games awards از کنسول جدید Xbox Series X خود رونمایی کرد. این کنسول قرار است همراه با یک دسته گیمینگ جدید روانه بازار شود که اگرچه در بخش ظاهر دستخوش تغییرات کمی شده است؛ اما قابلیت‌های جدید و تازه‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در این مطلب قصد داریم نگاهی نزدیک‌تر به این دسته‌های گیمینگ جدید داشته...

مایکروسافت امروز و در حاشیه مراسم The Games awards از کنسول جدید Xbox Series X خود رونمایی کرد. این کنسول قرار است همراه با یک دسته گیمینگ جدید روانه بازار شود که اگرچه در بخش ظاهر دستخوش تغییرات کمی شده است؛ اما قابلیت‌های جدید و تازه‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در این مطلب قصد داریم نگاهی نزدیک‌تر به این دسته‌های گیمینگ جدید داشته باشیم.

دسته‌های گیمینگ کنسول Xbox مدت‌هاست که دارای یک طراحی استاندارد و مناسب هستند؛ به همین دلیل انتظار نمی‌رفت که در نسل جدید از کنسو‌ل‌های مایکروسافت، تغییرات زیادی را در طراحی ظاهری آن‌ها مشاهده کنیم. تصاویری که امروز از این کنسول و دسته کنترلر آن منتشر شد نیز این موضوع را تایید می‌کند و نشان می‌دهد که این دسته‌ها به نسخه‌های پیشین خود شباهت زیادی دارند. اما در مراسم معرفی این کنسول جدید، آقای Phil Spencer، مدیر بخش Xbox از شرکت مایکروسافت اطلاعاتی جدید در مورد تغییرات صورت گرفته در این دسته‌ها منتشر کرد که توجه به آن‌ها خالی از لطف نیست.

دسته کنترلر کنسول Xbox Series X همراه با یک دکمه اشتراک گذاری عرضه می‌شود

وی درباره طراحی‌های صورت گرفته برای این محصولات اعلام کرده است که مایکروسافت هم نیازی به طراحی جدید برای این دسته‌ها احساس نکرده؛ اما به منظور ایجاد تغییرات کوچک، به نظرات و بازخوردهای دریافتی از کاربران توجه ویژه‌ای داشته است. یکی از تغییرات صورت گرفته در این دسته‌ها، طراحی جدید برای D-Pad است که مایکروسافت اعلام کرده در طراحی آن به نظرات کاربران توجه زیادی شده است. مشابه با دسته کنترلی Xbox Elite، در دسته‌های جدید این D-Pad، ظاهری دایره‌ای شکل پیدا کرده است.

Phil Spencer همچنین در بخش دیگری از این مراسم اعلام کرد: «در شکل و ابعاد این دسته‌ها هم تغییرات کوچکی صورت گرفته تا استفاده از آن توسط طیف وسیع‌تری از کاربران راحت‌تر باشد. این دسته همچنین دارای یک دکمه Share جدید است و می‌تواند به منظور ثبت تصاویر اسکرین‌شات و کلیپ‌ از بازی‌ها مورد استفاده قرار بگیرد». پیش از این شاهد بودیم که دو شرکت سونی و نینتندو این دکمه را در دسترس کاربران کنسول‌های خود قرار داده بودند. به نظر می‌رسد مایکروسافت هم به تازگی به اهمیت حضور این دکمه پی‌برده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که این دسته‌های جدید نسبت به محصولات نسل قبل خود ابعاد کوچک‌تری پیدا کرده‌اند. این دسته‌های جدید همچنین قرار است با کنسول‌های Xbox One و همچنین سیستم‌های خانگی مجهز به ویندوز 10 سازگاری کامل داشته باشند. خبر خوب این است که می‌توان به صورت عکس از دسته‌های بازی کنسول Xbox One نیز بر روی کنسول Series X استفاده کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج