مکتب قرآن همیشه استوار است


مکتب قرآن همیشه استوار است

حجت‌الاسلام زکوی با اشاره به اینکه مکتب قرآن همیشه استوار است، گفت: غفلت زدایی با برپایی نماز، امکان پذیر می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت‌الاسلام «علی اصغر زکوی»، شب (پنج شنبه ۲۱ آذر) در محفل انس با قرآن (ختم قرآن_ طرح تلاوت نور) با حضور قاریان و حافظان ممتاز قرآن در کانون فرهنگی هنری امام علی (علیه السلام) مسجد امیر المومنین (علیه السلام) کوی طبرستان ساری گفت: در سوره اسرا آمده که قرآن، بشر را به استوارترین راه هدایت می کند.

رییس هیئت نظارت بر شورای نگهبان مازندران افزود: راه و مکتب های فلسفی در دنیا، زیاد است اما هیچ کدام از آنها، استوار ترین راه نیستند چرا که یک مدت حتی یک یا دو قرن، مد و زبانزد می شوند اما بعد از آن در زباله دان تاریخ می افتند اما مکتب قرآن همیشه استوار است.

وی با اشاره به نامه ۲۷ نهج‌البلاغه امام علی ( علیه السلام)، اظهار کرد: این نامه خطاب به شخصی است که در دامان قرآن، پرورش یافت و از دو سالگی تحت سرپرستی امیر المومنین بود.

حجت‌الاسلام زکوی بیان کرد: آن فرد در صداقت، دیانت و نجابت، سرآمد بود و از حواریون، محسوب می شد.

وی ابراز کرد: آن شخص، محمد بن ابوبکر بود که در مسیر و راه علی به شهادت رسید.

حجت‌الاسلام زکوی گفت: امام علی، محمد بن ابوبکر را به فرماندهی و والی مصر که تمدن والایی داشت، مامور کرد.

وی اظهار کرد: رعایت اخلاق اجتماعی، ضرورت عدالت بین دنیاگرایی و آخرت طلبی، ضرورت مرگ آگاهی و اخلاق مدیریتی، چهار دستورالعمل امام علی به محمد بن ابوبکر بود.

حجت‌الاسلام زکوی بیان کرد: در اول نامه امام علی به محمد بن ابوبکر آمده که تو در رأس امور قرار می گیری و با مردم، سر و کار داری بنابراین مدیریت به معنای سخت گیر بودن نیست بلکه با مردم، نرم خو و گشاده رو باش.

وی ابراز کرد: در آخر این نامه آمده که من، تو را به سرپرستی بزرگ ترین منطقه یعنی مصر فرستادم که دارای سابقه تمدنی بزرگ و مردم خردمند است.

حجت‌الاسلام زکوی گفت: مخالفت با هوای نفس، دفاع از دین، ترجیح دادن رضای خدا هر چند که مردم راضی نباشند و برپایی نماز اول وقت، چهار دستور امام علی به محمد بن ابوبکر بود.

وی افزود: غفلت زدایی با برپایی نماز اول وقت، امکان پذیر می شود و در دنیا و آخرت، تاثیرات مثبت و سازنده دارد.

حجت‌الاسلام زکوی تصریح کرد: زندگی می گذرد و مال و فرزندان در زمانی برای شما هیچ تاثیری ندارد و باید نماز و یاد خدا را فراموش نکرد.

مکتب قرآن همیشه استوار است

مکتب قرآن همیشه استوار است

مکتب قرآن همیشه استوار است

به گزارش شبستان، در طرح تلاوت نور، بعد از نماز مغرب و عشا یا بین این دو، یک صفحه قرآن به همراه معنای آن، خوانده می شود که این طرح مورد استقبال بسیاری از کانون های فرهنگی هنری مساجد، قرار گرفته است.

پایان پیام/86

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل