کشف محموله‌های قاچاق در گمرک آستارا


کشف محموله‌های قاچاق در گمرک آستارا

آستارا - ایرنا - مدیرکل گمرک آستارا از کشف و ضبط محموله‌های قاچاق مواد نیروزا و غذای دام و طیور به ارزش 56 میلیارد ریال و معرفی یک متهم به محاکم قضایی خبر داد.

رسول امیدی روز جمعه اظهار کرد: کارکنان گمرک آستارا روز گذشته حین انجام تشریفات و کنترل یک دستگاه کامیون، متوجه اختلاف در تصاویر اسکن بار گمرکات مبدا و مقصد شدند.

وی ادامه داد: محموله مورد نظر بطور دقیق مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و بارگیری مواد نیروزا و خوراک دام و طیور به عنوان کالاهای قاچاق در کامیون به مقصد جمهوری آذربایجان محرز شد.

وی افزود: کالاهای قاچاق کشف شده به وزن حدود ۱۵ تن و به ارزش ۵۶ میلیارد ریال بود و در این راستا پرونده قاچاق تشکیل و یک فرد متخلف به مراجع قضایی معرفی شد.

امیدی گفت: کامیون ها در درب های ورودی و خروجی گمرک کنترل می شوند و بیشتر محموله ها با دستگاه ایکس ری (جستجو با اشعه ایکس) اسکن و در صورت لزوم، به صورت فیزیکی بازرسی می شود.

آستارا از با سه مرز زمینی، دریایی و ریلی با جمهوری آذربایجان در ارتباط است و اداره کل گمرک این شهرستان با ۱۰ بخش زیر مجموعه نظیر پایانه های بار و مسافر و گمرکات زمینی، ریلی و دریایی فعالیت می کند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد ایران است و سالانه نزدیک به ۸۰۰ هزار مسافر داخلی و خارجی از آن تردد می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هشدار طغیان رودخانه‌ها در 3 استان