شکارچی بز وحشی در الموت قزوین دستگیر شد


شکارچی بز وحشی در الموت قزوین دستگیر شد

قزوین - ایرنا - ماموران یگان حفاظت محیط زیست قزوین موفق به دستگیری یکی از شکارچیان بز وحشی در منطقه رودبار الموت غربی شدند.

اکبر کشت‌پرور، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: ماموران یگان حفاظت هنگام گشت‌زنی در مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع بخش رودبار الموت غربی به یک شکارچی در حال شکار بز وحشی برخورد کردند.

وی افزود: با مداخله ماموران یگان حفاظت حاضر در منطقه، شکارچی متخلف دستگیر و از وی یک قبضه سلاح شکاری و لاشه یک راس بز وحشی نیز کشف و ضبط گردید.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه مناطق رودبار الموت شرقی و غربی برخوردار از کل و بز وحشی بوده که همه ساله قربانی شکارچیان غیرمجاز می‌شوند، نظارت و اجرای گشت‌های مستمر همواره از سوی اداره حفاظت محیط زیست در این مناطق به طور جدی انجام صورت می‌پذیرد.

کشت‌پرور، یکی از پیامدهای اصلی در شکار کل و بز وحشی را کمبود زنجیره غذایی برای حیوانات درنده و وحشی دانست و تصریح کرد: شکار بی رویه و غیرمجاز از سوی شکارچیان متاسفانه تعادل زیست محیطی را برهم زده و باعث می‌شود تا حیواناتی مانند پلنگ برای تامین موادغذایی دچار مشکل شوند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین خاطرنشان کرد: حفاظت از حیات وحش نیازمند به همکاری و مشارکت همگانی دارد و اقداماتی از این دست که به شکار و نابودی حیوانات منجر می‌شود، باید نحو مقتضی فرهنگ‌سازی شود.

استان قزوین دارای سه منطقه حفاظت شده در باشگل تاکستان، طارم سفلی و منطقه الموت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس