اختصاص وام‌های کم‌بهره برای ساخت مسکن کارگران


اختصاص وام‌های کم‌بهره برای ساخت مسکن کارگران
یک فعال کارگری با بیان اینکه اگر طرحی در زمینه مسکن به نتیجه نمی‌رسد آن را به هر قیمتی اجرا نکنیم، پیشنهاد کرد: در طرح مسکن ملی کارگران، وام‌های کم بهره در قالب تعاونی‌های مسکن در اختیار کارگران قرار گیرد.

عبداله مختاری در گفت وگو با ایسنا، در ارزیابی طرح ملی مسکن کارگران گفت: اگر قرار است در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای با وزارت کار به امضا برسد و مقدمات اولیه این طرح نوشته شود معتقدم تعاونی‌های مسکن کارگری باید احیا شوند.

وی گفت: قبل از هرچیز باید منطقه‌بندی شود یعنی کارگران هر منطقه به خصوص کارگران فاقد مسکن شناسایی و تقسیم‌بندی شوند تا هم فاصله مسافت محل کار تا محل سکونت به وجود نیاید و هم آلودگی هوا، ترافیک و خستگی کارگر را در پی نداشته باشد.

ساخت واحدهای مسکونی کارگران توسط کارخانه‌های بزرگ

این فعال کارگری به ساخت مسکن کارگری توسط برخی از کارخانه‌های قدیمی اشاره کرد و گفت: سالها قبل بعضی از کارخانه‌های بزرگ به فکر مسکن نیروهای کار خود افتادند و در داخل کارخانه یا محدوده محل کار برای کارکنان خود خانه‌سازی کردند تا از این طریق رفاه حال کارگران خود را فراهم کرده باشند و هنوز هستند کارخانه‌هایی که برای آرامش و رفاه حال نیروهای خود و نزدیکی به محل کار مجتمع‌های مسکونی می‌سازند.

اختصاص وام ارزان به کارگران در قالب تعاونی‌های کارگری

مختاری ادامه داد: در قانون کار ایجاد مسکن کارگران دیده شده و گفته شده که به تعاونی های مسکن کارگری تسهیلات بدهند و عوارضی برای شهرداری‌ها در نظر بگیرند ولی ما قانون را نادیده می‌گیریم و فقط مصوبه جدید می‌دهیم در حالی که باید قانون را تسهیل کنیم.

به گفته وی، اگر تسهیلات و وام ارزان در قالب تعاونی‌های مسکن کارگری به تعاونی‌ها یا کارگران داده شود هم انحرافات طرح کمتر می‌شود و هم کارگران زودتر صاحبخانه می‌شوند.

به گزارش ایسنا، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی چندی قبل اعلام کرد که طرح مسکن ملی برای کارگران در دست تهیه است و به زودی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این زمینه تفاهم‌نامه امضا خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها