شمار قربانیان آنفلوآنزا در گلستان به 10 تَن رسید


شمار قربانیان آنفلوآنزا در گلستان به 10 تَن رسید

گرگان - ایرنا - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گلستان با تایید جان باختن 10 تَن به سبب ابتلای قطعی به آنفلوآنزا در این استان گفت: بستری افراد مبتلا به این بیماری هفته گذشته نسبت به هفته ماقبل یکصد نفر کمتر شد.

سراج الدین عارف نیا روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : مجموع تعداد بستری شدگان به سبب ابتلا به بیماری آنفلوآنزا در گلستان به رقم یک هزار و ۲۰۰ نفر رسید این در حالی است که آمار بستری شدگان در مراکز درمانی از ۳۰۰ نفر در هفته قبل به ۲۰۰ نفر کاهش یافت .

وی با اشاره به ابتلای ۹۰ درصد فوت شدگان و نیمی از افراد بستری شده به انواع بیماری ها گفت: استمرار نکات پیشگیری تا پایان فصل سرما ضرورت دارد و غفلت و یا حس امنیت بهداشتی کاذب موجب فراگیری مجدد این بیماری خواهد شد.

عارف نیا به تعطیلی مدارس گلستان در هفته گذشته اشاره کرد و گفت : این تصمیم با هدف جلوگیری از گسترش این بیماری گرفته شده و موثر بود.

وی از والدین و مسوولان مدارس خواست در صورت ابتلای دانش‌آموزان به بیماری آنفلوآنزا اجازه دهند در منزل استراحت کنند و غیبت آن ها موجه اعلام شود.

وی ادامه داد: گروه‌های در معرض خطر مانند سالمندان، زنان باردار و بیماران قلبی، فشارخون بالا، دیابت، مصرف‌کنندگان داروهای ضد ایمنی و بیماران شیمی‌درمانی حتما در صورت مشاهده مشکلات شدید تنفسی به پزشک مراجعه و از خوددرمانی اجتناب کنند.

عارف نیا ادامه داد: نمودار همه گیری آنفلوآنزا در گلستان رو به کاهش است و برای فروکش کردن کامل موج آنفلوانزا در این شرایط بهترین کار این است که مردم توصیه های بهداشتی شامل رعایت بهداشت فردی به ویژه شست و شوی مکرر دست ها با آب و صابون را رعایت کنند و در صورت ابتلا به علایم آنفلوآنزا، استراحت کافی، نوشیدن مایعات فراوان و پرهیز از حضور در جمع را رعایت کنند و از دست دادن و روبوسی کردن خودداری کنند.

آنفلوآنزا یک بیماری ویروسی است که با تب ناگهانی، لرز، سردرد، سرفه خشک، گلو درد و درد عضلانی همراه است.

اداره کل آموزش و پرورش گلستان با هدف پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوآنزا، هفته گذشته مدارس این استان را تعطیل کرده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا