خیران قزوینی برای احداث کمپ ترک اعتیاد اعلام آمادگی کردند


خیران قزوینی برای احداث کمپ ترک اعتیاد اعلام آمادگی کردند

قزوین - ایرنا - دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان قزوین گفت: چند خیر قزوینی برای انجام اقدامات پیشگیرانه و مبارزه با موادمخدر در حوزه احداث کمپ ترک اعتیاد اعلام آمادگی کردند.

اردشیر صفاپور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر یکی از خیران قزوین اعلام آمادگی کرده تا با همکاری یکی از متولیان موقوفه در شهرستان‌های تابعه استان به احداث کمپ ترک اعتیاد اقدام کند.

وی نقش خیران را در کمک به کاهش مصرف موادمخدر موثر دانست و تصریح کرد: لازم است که دستگاه‌های متولی این حوزه از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در انجام چنین فعالیت‌هایی استفاده کنند.

صفاپور، یکی از ضرورت‌های اصلی در استان را راه‌اندازی مراکز ماده ۱۶ (درمان اجباری معتادان متجاهر) عنوان کرد و گفت: در حال حاضر تبصره ۲ ماده ۱۶ در استان قزوین وجود دارد، اما برای اجرایی شدن کامل ماده ۱۶ باید دستگاه‌های متولی مانند بهزیستی بیشتر تلاش کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان قزوین با بیان اینکه مجوز راه‌اندازی مراکز ماده ۱۶ در استان‌ها از سوی سازمان بهزیستی کشور صادر می‌شود، اظهار داشت: در صورت اعلام موافقت از سوی بهزیستی، اداره کل زندان‌ها، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌توانند این مراکز را تاسیس کنند.

صفاپور یکی دیگر از اقدامات پیشگیرانه در مصرف موادمخدر را دستورالعمل‌های دینی در جامعه عنوان کرد و یادآور شد: نظرات و فتواهای دینی عاملی مهم در کاهش مصرف موادمخدر است که در همین رابطه چندی پیش یکی از مراجع اهل تسنن خرید و فروش این نوع مواد را حرام اعلام کرد.

۲.۹۷ درصد جمعیت استان قزوین معتاد به موادمخدر هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)