خبری از طالب‌های کوهدشت نیست!


خبری از طالب‌های کوهدشت نیست!

کوهدشت یکی از 11 شهرستان لرستان با قدمتی چندین هزار ساله‌ یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران محسوب می‌شود و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بسیاری زیادی در دل آن نهفته است.

این شهرستان دارای آثار تاریخی و طبیعی بسیاری است که می‌توان به غار میرملاس، نقوش صخره‌ای هومیان، معبد سرخ دم لکی، قلعه کوهزاد، قلع زاغه، پل سی پله و تنگه شیرز اشاره کرد.

در ورزش نیز کوهدشتی‌ها از دیرباز حرف‌ها برای گفتن داشته و بارها در میادین مهم بین‌المللی افتخارآفرینی کرده‌اند.

کشتی فرنگی، والیبال، فوتبال، رزمی و بوکس ازجمله رشته‌های ورزشی درخشان این دیار بوده اما چند سالی می‌شود دیگر خبر خاصی از افتخارآفرینی کوهدشتی‌ها به گوش نمی‌رسد.

کمبود امکانات یکی از مهمترین مشکلات ورزشی این شهرستان است، در حال حاضر ۵ پروژه نیمه تمام ورزشی در کوهدشت وجود دارد که تکمیل آنها می‌تواند بخشی از نیازهای ورزشی جوانان این خطه را رفع کند.

حدود ۴ هزار ورزشکار سازمان‌یافته در ۳۲ رشته در این شهرستان فعالیت دارند که بدون شک اگر امکانات و شرایط مناسب مهیا شود، همچنان می‌توانند در میادین مهم بین‌المللی بدرخشند.

آخرین باری که دیار میرملاس و هومیان به دلیل ورزش تا صبح به شادی پرداختند، ۳۰ شهریور ۹۲ بود، شبی که طالب نعمت‌پور توانست سامان طهماسبی فرنگی‌کار ایرانی‌الاصل آذربایجان را شکست دهد و عنوان قهرمانی وزن ۸۴ کیلوگرم جهان را کسب کند.

آری طالب برای نخستین بار در کشتی آزاد و فرنگی لرستان را در رقابت‌های بزرگسالان صاحب مقام قهرمانی و اولین مدال طلای وزن ۸۴ کیلوی تاریخ کشتی فرنگی بزرگسالان ایران را کسب کرد و آن شب لرستان و به‌ویژه کوهدشت سرازپا نمی‌شناختند و تا صبح پایکوبی کردند.

هر چند در برخی رشته‌ها از جمله رزمی افتخاراتی توسط ورزشکاران کوهدشتی کسب می‌شود اما سال‌هاست که دیگر ورزشکاران این دیار افتخارات شاخصی کسب نمی‌کنند.

بدون تردید باز هم این پتانسیل وجود دارد که طالب‌ها در کوهدشت پر و بال بگیرند و افتخارها بیافرینند اما کمی توجه نیاز دارد و امکاناتی در حد معمولی و نه بیشتر...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403