شورلت بهتازگی نسل جدید اسیوویهای فول سایز تاهو و سابربن خود را رونمایی کرده است که این یعنی بهزودی نسل جدید برادران لوکستر این خودروها یعنی جیامسی یوکان و کادیلاک اسکالید هم معرفی خواهند شد؛ اما برای داشتن ایدهای از طراحی نسل پنجم اسکالید نیازی نیست تا زمان رونمایی رسمی آن صبر کنیم زیرا هماکنون تصاویری از این اسیووی لوکس افشا شده است که یک دستگاه از آنرا در کارخانه نشان میدهد. با توجه به این تصاویر، نسل جدید اسکالید طبق زبان طراحی جدید کادیلاک شکل گرفته که در آن مثل کراساوور XT6، چراغهای جلوی کاملاً افقی جایگزین نمونههای عمودی قبلی شدهاند. البته در اینجا برخلاف XT6، جلوپنجره بسیار بزرگتر است.
در نمای جانبی اما غیر از تریم کرومی در قسمت پایینی درها و ستونها و همینطور ویژگی جزئی دیگر، پروفیل اسکالید تقریباً بهطور کامل با نسل جدید تاهو یکسان است. بااینحال خط شانهٔ خودرو کمی پایینتر از نسل کنونی به نظر میرسد. درمجموع هرچند نسل جدید اسکالید در تمام قسمتها مدرنتر از گذشته به نظر میرسد اما ممکن است طراحی آن دوقطبی باشد یعنی برخی آنرا بپسندند و برخی نسل قبلی را زیباتر بدانند.
اما یکی از اصلیترین دلایلی که خریداران بجای تاهو یا یوکان سراغ اسکالید میروند کابین لوکستر و مجلل آن است و کادیلاک این ویژگی را در نسل جدید اسیووی بزرگ خود تقویت کرده است. تصاویری که از داخل اسکالید مدل 2021 منتشر شدهاند در بالای داشبورد خودرو دو صفحهنمایش شیک و سطح بالا را تقریباً به سبک مرسدس بنز نشان میدهند. علاوه بر این، در اینجا یک کنسول بلند هم به چشم میخورد که به سمت پایین شیب دارد و کابین را بیشتر راننده محور کرده است. یکی از جالبتوجهترین ویژگیهای داخلی اسکالید جدید اما کنار گذاشتن دستهدندهٔ سنتی روی ستون فرمان و جایگزینی آن با نمونهٔ مدرن و متداول روی کنسول مرکزی است. مطمئناً این کار به خاطر نمایشگرها صورت گرفته است زیرا این دستهٔ بزرگ جلوی دید به بخشی از این نمایشگرها را میگرفت.
زیر پوست اسکالید جدید پلتفرم تراک T1 جنرال موتورز قرار دارد که در دوقلوهای تاهو و سابربن و همینطور نسل آیندهٔ یوکان هم مورداستفاده قرار گرفته است. این یعنی مثل نسل جدید اسیوویهای شورلت، در اسکالید هم شاهد تعلیق عقب مستقل چند اتصالی و همینطور سیستم تعلیق بادی تطبیقی خواهیم بود که امکان تنظیم ارتفاع خودرو را به دلایل مختلف مثل سهولت در ورود و خروج سرنشینان و یا حرکت در مسیرهای آفرود فراهم میکند. همچنین با توجه به رشد اندازهٔ نسل جدید تاهو، انتظار میرود اسکالید جدید هم در طول و هم در فاصلهٔ محوری بزرگتر از نسل کنونی باشد.
در بخش پیشرانهها نیز با توجه به اینکه تاهو و سابربن جدید با همان پیشرانههای قبلی و بدون افزایش قدرت ارائه شدهاند، انتظار میرود زیر کاپوت اسکالید مدل 2021 هم همان موتور 6.2 لیتری V8 کنونی با 420 اسب بخار قدرت و 623 نیوتن متر گشتاور قرار گیرد. انتقال نیروی این موتور نیز توسط گیربکس 10 سرعتهٔ اتوماتیک جدید جنرال موتورز صورت میگیرد که از سال 2018 در نسل کنونی جایگزین گیربکس 8 سرعتهٔ قبلی شد؛ اما علاوه بر این، احتمال ساخت نسخهٔ عملکرد بالای نسل جدید اسکالید هم مطرح شده است. گفته میشود این مدل که اسکالید V نام خواهد داشت، به پیشرانهٔ 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ 650 اسب بخاری کامارو ZL1 و کوروت Z06 مجهز خواهد بود. همچنین با توجه به پلتفرم جدید، میتوانیم انتظار ارائهٔ نسخهٔ هیبریدی اسکالید را هم داشته باشیم. پیشبینی میشود نسل جدید اسیووی پرچمدار کادیلاک سال آینده راهی نمایندگیهای فروش شود.