استاندار چهارمحال و بختیاری:توسعه ورزش روستایی مانع مهاجرت روستاییان می‎شود


استاندار چهارمحال و بختیاری:توسعه ورزش روستایی مانع مهاجرت روستاییان می‎شود

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر توسعه ورزش روستایی، گفت: توسعه ورزش همگانی در روستاها علاوه‎بر تقویت نشاط و شادابی در این مناطق می‌تواند یکی از موانع مهاجرت روستاییان به شهرها باشد.

اقبال عباسی شامگاه پنجشنبه در آیین اختتامیه جشنواره ورزشی روستاییان و عشایری منطقه ۲ کشور با عنوان جام خوشه‌چین که با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان برگزار شد، افزود: جام خوشه‌چین علاوه‌بر ایجاد نشاط اجتماعی و شناسایی استعدادهای ورزشی، دستاوردهای مطلوبی را برای ورزش کشور به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به توسعه ورزش در روستاها، اظهار کرد: این موضوع از آنجا حائز اهمیت است که رونق ورزش در جوامع باعث سلامتی و ایجاد نشاط شده و به دلیل برخورداری از نیروی انسانی سالم تفکرات توسعه‌گرایانه را در جامعه ترویج می‎کند.

عباسی با اشاره به اهمیت راه‌اندازی خانه‌های ورزش در روستاها، تصریح کرد: معتقدیم خانه ورزش روستایی می‌تواند ما را در رسیدن به این مهم و تشویق و ترغیب روستاییان به امر ورزش یاری دهد چراکه گسترش ورزش همگانی می‌تواند ضامن سلامتی جامعه شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین به اهمیت ورزش قهرمانی اشاره کرد و گفت: ورزش در بعد قهرمانی نیز دارای تاثیرات بسیاری است چراکه موفقیت‌هایی که ورزشکاران این استان و کشور در بعد ملی و بین‌المللی کسب کرده‌اند پویایی و عزت نفس ملی را ارتقا بخشیده است.

عباسی، ترویج ورزش روستایی را یکی از راه‌های کاهش مهاجرت روستاییان دانست و خاطرنشان کرد: در کنار معیشت و اقتصاد باید به ورزش روستایی نیز توجه شود که در همین خصوص در دولت تدبیر و امید اقدامات قابل توجهی انجام شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: استعدادهای ورزشی خوبی در میان عشایر و روستاییان وجود دارد که اگر بستر ورزش مردم در همه مناطق را مهیا کنیم شاهد شکوفایی استعدادها خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، جشنواره ورزشی روستاییان و عشایری منطقه ۲ کشور در شهرهای شهرکرد و فارسان به مدت دو روز برگزار شد.

در این جشنواره ۴۲۰ ورزشکار زن و مردم از استان‌های چهارمحال و بختیاری، فارس، اصفهان، بوشهر، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد با یکدیگر به رقابت پرداختند.

این جشنواره در رشته‌های فوتسال، والیبال، طناب‌کشی، هفت‌سنگ، چوب‌کشی، دو سرعت و دو استقامت برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


7 راه برای اینکه سرکه سیب بیشتری استفاده کنید