توجه به مطالبات مردم در باره قیمت‌ها، اعتماد به مسوولان را افزایش می‌دهد


توجه به مطالبات مردم در باره قیمت‌ها، اعتماد به مسوولان را افزایش می‌دهد

اصفهان- ایرنا- یک استاد دانشگاه آزاد معتقد است که توجه بیشتر به مطالبه‌های مردم در باره کنترل قیمت‌ها، اعتماد آنان را به مسوولان افزایش می‌دهد و از بروز خسارت اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جلوگیری می‌کند.

علیرضا مرادی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی قبلی به مردم باعث افزایش اعتماد مردم به دولت می‌شود و در صورتی که این راهبرد در باره واریز یارانه معیشتی هم وجود داشته باشد از ایجاد بازتاب‌های منفی اجتماعی که نتیجه آن کاهش سرمایه‌های اجتماعی و نهادی است، جلوگیری می‌کند.

این استاد اقتصاد و فرهنگ دانشگاه آزاد واحد شاهین‌شهر اصفهان اظهارداشت: نباید دغدغه‌های مردم در مورد اعتراض به بد بودن وضعیت اقتصادی و فشار به اقشار ضعیف جامعه و کوچک‌تر شدن سفره آنها به فراموشی سپرده شود و باید حساب آشوبگران را از مردم معترض جدا کنیم.

این مدرس دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: در سال‌های اخیر همواره شعار کنترل قیمت‌ها داده می‌شود اما در عمل باید بیشتر شاهد تحقق این شعارها از سوی دستگاه‌های متولی باشیم.

وی خاطرنشان کرد : بعد از اجرای طرح اصلاح قیمت و سهمیه‌بندی بنزین و با وجود کنترل شدید نهادهای نظارتی، با مراجعه به بازار بازهم شاهد افزایش قیمت محسوس مایحتاج عمومی و روزمره مردم هستیم.

مردادی گفت: اصلاح قیمت و سهمیه‌بندی بنزین و آزادسازی قیمت‌ها و اختصاص مبالغ صرفه جویی شده ناشی از این کار به بهبود زیرساخت‌ها، موجب توسعه کشور و بهبود وضعیت زندگی شهروندان می‌شود.

وی ادامه داد: آزادسازی قیمت‌ها در اقتصاد سالم و اختصاص مبالغ صرفه‌جویی شده از این قبیل طرح‌ها به بهبود زیرساخت‌ها در عمل موجب توسعه کشور شده و بهبود وضعیت زندگی شهروندان را بدنبال دارد.

این استاد دانشگاه با اشاره به‌ اینکه تحقق این امر به سلامت فضای اقتصادی و فراهم‌بودن سایر شرایط اجتماعی، فرهنگی و سیاسی بستگی دارد، هشدار داد: اجرای اینگونه طرح‌ها

بدون توجه به تجربه‌های قبلی مانند طرح هدفمندسازی یارانه‌ها، به سخت‌تر شدن وضعیت معیشتی طبقه متوسط و زیرمتوسط خواهد انجامید و شکاف طبقاتی را در جامعه بیشتر می‌کند.

به گفته مرادی، بی‌توجهی به تجربه‌های قبلی در اجرای این طرح موجب ایجاد التهاب اجتماعی و افزایش دغدغه‌های مردم خواهد شد.

این استاد دانشگاه اظهارداشت: با بررسی سوابق قبلی اجرای اینگونه طرح‌ها در می‌یابیم که نتایج حاصله با نتایج مورد انتظار فاصلۀ زیادی دارد بنابراین اجرای اینگونه طرح‌ها باید به بهبود وضعیت زندگی مردم بینجامد.
بر اساس تصمیم مسوولان از روز بیست و چهارم آبان ۹۸، قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر ۱۵ هزار ریال، قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای هر لیتر ۳۰ هزار ریال و بنزین سوپر هر لیتر ۳۵ هزار ریال محاسبه می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جشنواره طنز «دادخند» در یزد 2 ساله شد