مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه پنجشنبه تا صبح جمعه


مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه پنجشنبه تا صبح جمعه

تهران - ایرنا - اظهارات غیر مسئولانه وزیر خارجه آلمان در خصوص ایران، ضرورت توسعه همه جانبه روابط ایران با ازبکستان، برگزاری سیزدهمین کمیسیون همکاری‌های مشترک ایران و ازبکستان، برگزاری دومین کنفرانس بین‌المللی آموزش زبان فارسی در انگلیس،نشست شورای فرهنگ عمومی و دیدار با هنرمندان پیشکسوت با حضور وزیر ارشاد در اراک و نظرسنجی‌ها حاکی از پیروزی حزب...

**داخلی

تهران - وزیر صنعت، معدن و تجارت در سیزدهمین کمیسیون همکاری‌های مشترک ایران و ازبکستان گفت: حضور ۵۰ شرکت ایرانی در این اجلاس، برگزاری همایش تجاری دو طرف و همچنین برپایی نمایشگاه اختصاصی ایران در تاشکند، نشان‌دهنده اهمیت توسعه همکاری‌های تجاری، اقتصادی و همه جانبه بین دو کشور است.

تهران - سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات وزیر امورخارجه آلمان گفت: این گونه اظهارات غیرمسوولانه و مداخله جویانه نمی تواند کوتاهی برخی کشورهای اروپایی در پایبندی به تعهدات شان ذیل برجام و نیز واکنش منفعلانه نسبت به رویکرد تروریسم اقتصادی آمریکا و مسوولیت ناشی از آن را تحت الشعاع قرار دهد.

یاسوج - فرمانده قرارگاه پیشرفت، توسعه و آبادانی سپاه فتح گفت: قرارگاه سپاه در ۲ هزار و ۸۹۸ روستای کشور طرح محرومیت زدایی اجرایی کرده است.

مشهد - رییس کل بانک مرکزی گفت: از ابتدای سال آینده سیستم امهال بانکی بر اساس نظر شورای فقهی بانک مرکزی و مصوبه شورای پول و اعتبار به گونه‌ای طراحی می‌شود که دغدغه علما در ارتباط با بانکداری اسلامی رفع شود.

تهران - سرپرست باشگاه استقلال با بیان اینکه مطالبات استراماچونی به حساب وی واریز شده، گفت: این مربی امروز و دیروز در سفارت ایران در ایتالیا حضور یافت و مذاکراتی برای بازگشت ایشان انجام شده است.

اهواز - مسئول فرهنگی کانون رزمندگان غرب و شمال غرب کشور گفت: انتقال مفاهیم و ارزش‌های دوران دفاع مقدس به نسل جوان از ضرورت‌های اصلی جامعه و رسالت فرماندهان و یادگاران دوران دفاع مقدس به شمار می‌رود.

اراک - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان روز نخست سفر به استان مرکزی عصر پنجشنبه ضمن شرکت در نشست شورای فرهنگ عمومی با ۲ هنرمند پیشکسوت عرصه خوشنویسی و نویسندگی در اراک دیدار کرد.

بندرعباس -- فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: یاد و خاطره شهدا همواره در میان ملت ایران باقی است و شهدای مدافع حرم گام بزرگی در جهت تامین امنیت ملی برداشتند.

**خارجی

لندن - دومین کنفرانس بین‌المللی روش‌های آموزش زبان وادبیات فارسی با حضور اساتیدی از دانشگاه‌های ایران، انگلیس، اروپا و آمریکای شمالی در دانشگاه کمبریج برگزار شد.

بیروت - «جبران باسیل» وزیر امور خارجه و رهبر «جریان آزاد ملی» لبنان پنجشنبه شب اعلام کرد که در دولت «تکنو – سیاسی» به ریاست «سعد حریری» نامزد نخست وزیر ی این کشور شرکت نمی کند زیرا نتیجه چنین حکومتی، شکست خواهد بود.

بغداد - در حمله ای تروریستی که روز پنجشنبه در سامرای عراق روی داد، هفت عضو حشدالشعبی کشته و سه نفر مجروح شدند.

تهران - ده‌ها تن از عناصر وابسته به ائتلاف سعودی در حمله موشکی نیروهای یمنی به استان الجوف واقع در شمال شرق یمن کشته و زخمی شدند.

تهران - سخنگوی گردان های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) اعلام کرد که به زودی از یک دستاورد امنیتی مهم رونمایی خواهد کرد.

نیویورک - نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد بر پیگیری فرایند سیاسی برای حل بحران یمن تاکید کرد و گفت: هیچ کشور یا بازیگری نمی‌تواند به نیابت از یمنی‌ها سخن بگوید.

لندن - سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، از حضور کمرنگ کشورهای در حال توسعه در سطوح مدیریتی دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل متحد ابراز نگرانی کرد و خواستار ایجاد توازن جغرافیایی در میان کارکنان این نهاد شد.

بغداد - منابع خبری از وقوع دو انفجار روز پنجشنبه در شرق بغداد پایتخت عراق خبر دادند که در در اثر آن شماری کشته شدند. منابع خبری عراق هیچ اشاره ای به جزییات این انفجارها و هویت کشته ها نکرده اند.

تهران - شبکه بلومبرگ گزارش داد مفاد مرحله اول توافق تجاری آمریکا و چین آماده شده و در انتظار امضای ترامپ است.

تهران - حامیان محیط زیست در جریان تظاهراتی در بروکسل از ساختمان اتحادیه اروپا بالا رفته و به نشانه هشدار پیرامون تغییرات اقلیمی، به صورت نمادین آن را آتش زدند.

تهران - فرمانده نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» گفت: نبرد سرنوشت ساز برای پیشروی به سمت طرابلس را آغاز کرده است.

لندن – نتایج اولیه شمارش آرای انتخابات پارلمانی انگلیس در ساعات اولیه بامداد روز جمعه از پیشتازی حزب محافظه‌کار به رهبری «بوریس جانسون» و شکست سنگین حزب کارگر به رهبری «جرمی کوربین» حکایت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟