سهمیه بنزین شناورهای صیادی هرمزگان شنبه آینده ابلاغ می‌شود


سهمیه بنزین شناورهای صیادی هرمزگان شنبه آینده ابلاغ می‌شود

بندرعباس- ایرنا- معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اختصاص سهمیه بنزین به شناورهای صیادی هرمزگان، گفت: سهمیه در نظر گرفته شده از شنبه هفته آینده ابلاغ می‌شود.

سید حمید پورمحمدی پنجشنبه شب در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد مدیریت و راهبری اقتصاد مقاومتی هرمزگان اظهار داشت: صیادان این استان در خصوص سهمیه بنزین نگرانی و دغدغه‌هایی داشتند که با تلاش‌های صورت گرفته و اختصاص سهمیه ، این نگرانی‌ها رفع شد.

وی با اشاره به خرید تضمینی آب از آب شیرین‌کن‌ها در هرمزگان برای تامین آب شرب مردم استان، افزود: میزان اعتبار خرید تضمینی آب در لایحه بودجه سال ۹۹ افزایش چشمگیری یافته تا آب شرب مورد نیاز هرمزگان به شکل مناسب از طریق آب شیرین کن‌ها تأمین شود.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: همچنین برای تامین برق جزایر هرمزگان نیز اعتبارهای ویژه‌ای در نظر گرفته شده که این امر نیز محقق شد.

معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: در حوزه تامین مسکن محرومان و نوسازی مدارس استان هرمزگان، تدابیر ویژه‌ای در نظر گرفته شده که به زودی اعلام می‌شود.

پورمحمدی تصریح کرد: اعتبار تسهیلات ارزان قیمت با هدف اشتغالزایی در حوزه پرورش ماهی و ایجاد گلخانه های کشاورزی نیز با پیگیری های صورت گرفته تامین شده و این تسهیلات پرداخت می شود.

تولید ماهی پرورشی در هرمزگان به ۵۰ هزار تن می‌رسد

استاندار هرمزگان نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های ویژه آبزی‌پروری در استان، گفت: در نظر داریم تا با اقدامات در حال اجرا، میزان تولید ماهی پرورشی در این استان طی دو سال آینده به ۵۰ هزار تن برسد.

فریدون همتی بیان داشت: این طرح های پرورش ماهی با مشارکت مردم ساحل نشین استان در قالب تعاونی ها از جمله با استفاده از ظرفیت تعاونی های صیادی اجرایی می شوند و ما نیز پشتیبانی لازم را برای اجرای این طرح ها از آنها خواهیم داشت.

وی افزود: در حوزه پرورش میگو نیز ایجاد زیرساخت ها در ۲۰ هزار هکتار از زمین‌ها شامل پنج پهنه توسط شرکت شهرک‌های کشاورزی در حال انجام است.

استاندار هرمزگان ابراز داشت: این طرح ها نیز با مشارکت مردم مناطق ساحلی استان و ارایه آموزش لازم به آنها در راستای ایجاد اشتغال، درآمدزایی و صادرات گسترده میگوی پرورشی انجام می شود.

وی دیگر طرح مهم هرمزگان را توسعه گلخانه های کشاورزی عنوان کرد و گفت: مهمترین برنامه در این حوزه ایجاد شهرک گلخانه ای به مساحت یک هزار و ۶۰۰ هکتار در کنار سد جگین است.

همتی خاطرنشان کرد: برای این کار ۱۰ میلیون متر مکعب آب نیز از سد جگین تخصیص یافته و برای تامین برق آن نیازمند کمک های بودجه ای هستیم.

وی ادامه داد: این طرح اشتغال گسترده‌ای را در شرق هرمزگان به همراه دارد و با تولید محصولات مرغوب کشاورزی به رونق صادرات این محصولات نیز کمک می کند.

استاندار هرمزگان در بخش دیگری از صحبتهای خود در این نشست اجرای خط دوم راه آهن بندرعباس- تهران را مورد اشاره قرار داد و گفت: از سازمان برنامه و بودجه کشور می‌خواهیم تا تخصیص بودجه مورد نیاز برای تکمیل این خط را در اولویت قرار دهد.

همتی تصریح کرد: با تکمیل دو خطه شدن راه آهن بندرعباس - تهران، ظرفیت حمل بار در این مسیر افزایش می‌یابد و همچنین موجب کاهش زمان سفر با قطار در مسیر بندرعباس - تهران می‌شود.

وی ادامه داد: این اقدام گام بزرگی برای جذب گسترده گردشگر به استان هرمزگان و رونق گردشگر دریایی، ساحلی و جزایر این استان است و می‌تواند تحول بزرگی را در این عرصه رقم بزند.

همتی اجرای طرح‌های آبخیزداری را یکی از اقدامات بسیار مهم در هرمزگان برشمرد و اظهار داشت: این پروژه ها که با مشارکت خوب مردم به سرعت در حال اجرا هستند، موجب جلوگیری از تخریب خاک، تقویت سفره‌ها و منابع آب زیرزمینی، ایجاد مناطق گردشگری و تامین آب شرب و کشاورزی در هرمزگان می‌شوند.

وی مهار آب‌های روان را یکی از نیازهای مهم هرمزگان دانست و تصریح کرد: تسریع در احداث سدها و اجرای پروژه های آبخیزداری در این عرصه بسیار مهم است که باید بودجه و اعتبار مناسب به آنها اختصاص یابد.

استاندار هرمزگان یادآور شد: مهار روان آب ها در هرمزگان به افزایش تولید محصولات کشاورزی در زمین های مستعد این استان کمک می‌کند و در کنار آن باید نوسازی باغ‌های خرما، لیمو و نارنگی نیز در هرمزگان با تخصیص بودجه های مناسب مورد پیگیری قرار گیرد.

وی خواستار توجه ویژه و تخصیص اعتبارات از سوی سازمان برنامه و بودجه برای احداث، نوسازی و بهسازی جاده های روستایی در استان به ویژه در شهرستان بشاگرد شد .

همتی عنوان کرد: در بخش درمان نیز یک هزار و ۷۰۰ تخت بیمارستانی جدید با ساخت بیمارستان های جدید و توسعه بیمارستان های موجود در هرمزگان در حال ایجاد است.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه ساخت مدارس جدید در هرمزگان نیز احداث ۱۰۰ مدرسه با مشارکت و کمک بنگاه های اقتصادی فعال در استان آغاز شده که کمک بسیار خوبی به این حوزه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !