استقبال اتحادیه اروپا از پیروزی احتمالی حزب محافظه‌کار در انگلیس


استقبال اتحادیه اروپا از پیروزی احتمالی حزب محافظه‌کار در انگلیس

تهران- ایرنا- دیپلمات های اتحادیه اروپا از پیروزی احتمالی حزب محافظه‌کار به رهبری بوریس جانسون به دلیل شفافیتی که به وضعیت خروج بریتانیا از این اتحادیه می‌دهد، استقبال کرد.

به گزارش بامداد جمعه خبرگزاری رویترز، برآوردهای اولیه از رأی‌پرسی در انتخابات انگلیس که حاکی از پیروزی چشمگیر حزب محافظه‌کار است، استقبال دیپلمات‌های اتحادیه اروپا به دلیل روشن‌تر شدن وضعیت برگزیت را به دنبال داشت.

«آملی دو مونچالین» وزیر امور اروپایی فرانسه گفت که پس از به دست آمدن این شفافیت، اکنون رهبران اتحادیه اروپا باید درباره روابط خود با بریتانیا پس از خروج برنامه‌ریزی شده از این اتحادیه در پایان ماه ژانویه بحث کند.

وی گفت که در صورت قطعیت این نتیجه و به دست آمدن اکثریت کرسی‌های مجلس عوام بریتانیا توسط حزب محافظه‌کار، دیگر مهم‌ترین چیز بحث درباره چگونگی اجرای برگزیت است.

اتحادیه اروپا و بریتانیا باید تا پایان سال 2020 درباره یک توافق تجاری به نتیجه برسند، چراکه در پایان این مهلت روابط تجاری میان دو طرف از استانداردهای اتحادیه اروپا خارج و تحت معیارهای سازمان تجارت جهانی قرار خواهد گرفت.

اما مقام‌های اتحادیه اروپا هشدار داده‌اند که رسیدن به چنین توافقی در مدت یک سال بسیار دشوار است؛ چراکه معمولا چنین توافق‌هایی سال‌ها به طور می‌انجامد.

برآورد اولیه از رأی‌پرسی انتخابات عمومی انگلیس پس از پایان رای‌گیری در این کشور حاکی پیروزی قاطع حزب محافظه‌کار است.

منابع حزب محافظه‌کار می‌گویند اگر برآوردهای اولیه از نتیجه انتخابات درست باشد، طرح توافق بوریس جانسون با اتحادیه اروپا به سرعت برای تصویب به پارلمان برده خواهد شد و پس از تصویب، بریتانیا می‌تواند کمتر از دو ماه دیگر از اتحادیه اروپا خارج شود.

فیصل اسلام دبیر اقتصادی تلویزیون بی‌بی‌سی گفت اکثریت بزرگ احتمالی فضای لازم برای تحرکات سیاسی مورد نظر در پارلمان را به بوریس جانسون رهبر حزب محافظه‌کار می‌دهد و او می‌تواند توافق مورد نظر خود را به تصویب پارلمان برساند.

براساس این برآوردها، حزب محافظه‌کار با 368 کرسی اکثریت قاطع مجلس عوام انگلیس را به دست آورده است؛ سپس حزب کارگر 191 کرسی، حزب ملی اسکاتلند 55 کرسی و حزب لیبرال دمکرات 13 کرسی را تصاحب کرده‌اند.

با این حساب، حزب محافظه‌کار بزرگترین پیروزی خود از زمان مارگارت تاچر نخست‌وزیر پیشین انگلیس را به دست آورده است.

با انتشار برآوردهای اولین از انتخابا انگلیس، بازارهای مالی نیز واکنش مثبت نشان دادند و ارزش پوند در برابر ارز کشورهای دیگر تقویت شده است.

استقبال اتحادیه اروپا از پیروزی احتمالی حزب محافظه‌کار در انگلیساستقبال اتحادیه اروپا از پیروزی احتمالی حزب محافظه‌کار در انگلیس

این برای سومین بار در پنج سال گذشته است که مردم انگلیس در انتخابات سراسری شرکت می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فوری / بمباران 2 مرکز نظامی اسرائیلی توسط حزب‌الله لبنان